Gå til innhold

Er 256 mb ram påkrevet på skjermkort i noen spill?


sverreco

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte på  XFX GeForce 6600 GT 128MB AGP til en Shuttle SN95G5. Eller til to stykker for å være exact.

Det vil nok være godt nok til dagens spill selv om du ikke kan ha max detail i høy oppløsning. Det er veldig avhengig av hvilke krav du har og hva du forventer. Det finnes i allefall ingen spill som ikke yter tilfredstillende med et 6600GT etter min mening men andre er jo mer kravstor ;)

 

Når du sier to stykker regner jeg med at du skal ha to kort til to maskiner ikke sant? Bare for å ha sagt det (selv om du sikkert vet det) kan du ikke bruke AGP kortene i SLI (to sammen).

 

Club3d leverer referansedesign fra nvidia til en lav pris. De yter identisk pr klokkesyklus som de andre men er relativt billig pga manglende bundle.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
You read my mind. To kort i to maskiner. Hvilket kort anbefaler du da? Mellom 1500 og 2000 kr.

Det er jo 6600GT som er beste i den klassen.

Går du litt opp i pris får du X800XL, som er et kjempebra kort.

Enig. X800XL er et kongekort! Spørs bare om han er dyktig nok til å lodde en pci-e til agp converter ;) Såvidt jeg vet finnes ikke X800XL med AGP enda.

Lenke til kommentar
You read my mind. To kort i to maskiner. Hvilket kort anbefaler du da? Mellom 1500 og 2000 kr.

Det er jo 6600GT som er beste i den klassen.

Går du litt opp i pris får du X800XL, som er et kjempebra kort.

Enig. X800XL er et kongekort! Spørs bare om han er dyktig nok til å lodde en pci-e til agp converter ;) Såvidt jeg vet finnes ikke X800XL med AGP enda.

:wallbash:

Jeg, BaX, lover at jeg skal tenke godt over hva jeg har skrevet får jeg trykker på "Svar" knappen neste gang.

 

Edit: Det glemte jeg :p Skrivefeil.

Endret av BaX
Lenke til kommentar
Konklusjon:

 

AMD Athlon 64 3000+ ''Winchester'' 1258,-

Gainward GeForce 6600 GT Ultra/1960 XP 128MB ViVo 1776,-

Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-ATA 1119,- 

Shuttle SN95G5 3175,-

TwinMOS Dual-Channel Kit DDR400 1024 MB (2x512) 1200,-

 

Rimeligste totalsum 8528,-

Ikke dumt :)

 

Editert bort forslag om coop pc. La merke til at 3d ytelsen var svakere enn antatt. Tydeligvis en mellomting mellom 6600 og 6600GT i den maskinen?

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...