Gå til innhold

Trenger litt hjelp med overklokking


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle overklokke litt i dag. Og leste litt om om overklokking av denne prosessoren. Merket meg også hvilken FSB og Multiplier de brukte for å oppnå beste resultater.

 

Så skrudde jeg av maskinen, hadde tatt noen notater på et ark, og skulle til å begynnte.

 

Etter hva jeg har skjønt, så er HTT det samme som multiplier. Men den gikk ikke lenger til 5x.

 

Jaja, tenkte jeg, og satt opp FSB, som orginalt sto på 210 eller 200. Satt den til 240, og restarta.

 

Da kom det en liten beskjed nederst på skjermen, om at jeg hadde overklokka, og måtte fjerne dette, og maskinen ville starte i safe mode.

 

Hvordan fjernes dette? Eller, hvordan åpner man muligheten for overklokking.

Har ikke prøvd å oppdatere BIOS, enda.

 

 

-Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan IKKE endre multiplier på AMD64 da disse er låst.

 

HTT kan stilles fra 3-5 mener jeg i BIOS. HTT skal helst ikke gå over 1000, altså: har du klokka med 240 Mhz som du forsøkte så blir HTT 5 x 240 = 1200. Dette betyr at du må sette ned HTT til 4 eller gjerne 3.

 

Ro også litt ned på klokkestega dine. Prøv med 10 hz om gangen, da det ikke er sikkert RAM'en din takler 240 Mhz. Antar du har PC3200 brikker = 200 Mhz default. Fpr å kunna dra dette lenger kan du sette i BIOS at RAM og CPU skal kjøre asynkront. Dette finner du i hovedkortets manual.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...