Gå til innhold

Tomcat server hjelp...


Anbefalte innlegg

Jeg skal lage servlets(skoleoppgave) og bruke Apache Tomcat server.

Jeg har installert Tomcat 5.5.7 og har J2RE 1.4.2

http://localhost:8080/ viser ingen tomcat...

 

Jeg la så til en compatibility package i Tomcat/common/lib siden tomcat 5 krever JRE 1.5, men http://localhost:8080/ kommer fremdeles ikke opp...

Jeg kjører win2000

 

Noen som har snøring hva jeg må gjøre for å få opp den forp**** serveren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

Off.. Apahce på windows er ikke no bra.. Om du kan litt Linux ville jeg anbefalt deg det til dette :)

 

Men, tror xampp har no ferdig tomcat greier til windows.. apachefriends.org eller noe er url.

Lenke til kommentar
Off.. Apahce på windows er ikke no bra.. Om du kan litt Linux ville jeg anbefalt deg det til dette :)

 

Men, tror xampp har no ferdig tomcat greier til windows.. apachefriends.org eller noe er url.

Det er bare noe tull. Tomcat med apache fungerer svært godt på Windows 2000 server.

 

Vi kjører selv tomcat i produksjon på windows 2000 server, og det er ingen problemer.

 

Grunnen for at vi ikke kjører tomcat på linux er at databasen i bunn kjører på win2k sybase, og leverandør ikke støtter linux.

 

Jeg kjørte performance målinger, og en del tester, og fant svært få grunner for å kjøre tomcat på en egen Linux box.

 

Linux er ikke løsningen på alt. I de aller fleste tillfeller er det best å velge det OS som brukeren har mest kompetanse på.

 

Jeg er selv MSCE og satser på å få min RHCE snart, pluss at jeg har 7år drifts erfaringer medbåde linux og windows løsnigner.

Lenke til kommentar

Må det verre 5.5 elelr går det ann for deg å kjøre 5.0 av tomcat?

 

Då det er grei skuring med autoinstall og rett opp. viss ein velger at den skal kjøre som ein service.

 

Viss ein ikkje velger at det skal vere autokjøring så ligg startupfilene under

drive:\path\to\installed\tomcat\bin\startup.bat , og shutdown.bat ligg der også.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...