andnaess Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Ble litt plaget med grekernes herjinger på havet i går, og fant noe jeg ikke helt skjønner. Jeg hadde en flåte med 5-6 båter som ble angrept av grekerne. Kampen endte med at jeg tapte, men ingen skip ble senket. Etter kampen fant jeg igjen flåten min et stykke vekk fra der den var, med 2 skip igjen. De resterende skipene var ikke å oppdrive! Jeg opplevde også å bli angrepet av grekerne på land. Da hadde jeg lempet i land en liten armé, og de hadde ingen mulighet til å trekke seg tilbake. Jeg tapte så det sang etter, men kom meg unna med to grupper kavaleri (inkludert en general) og en infanterienhet. Etter at kampen var over kunne jeg ikke finne noen av disse igjen på kartet, hvor ble de av? Generelt synes jeg også det er ganske slitsomt å lete etter båtene mine når jeg har blitt angrepet på havet, og jeg glemmer også veldig ofte styrker som står på land, spesielt agenter/diplomater. I Civilization er dette løst ganske kjekt ved at fokus automatisk flyttet seg fra en enhet til neste så lenge det er enheter igjen som kan gjøre flytt. Finnes det ikke noe lignende i RTW?
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Jeg opplevde også å bli angrepet av grekerne på land. Da hadde jeg lempet i land en liten armé, og de hadde ingen mulighet til å trekke seg tilbake. Jeg tapte så det sang etter, men kom meg unna med to grupper kavaleri (inkludert en general) og en infanterienhet. Etter at kampen var over kunne jeg ikke finne noen av disse igjen på kartet, hvor ble de av? Om dine tropper var innestengt, og som du sa ikkje hadde mulighet til å trekke seg tilbake. Då vil dei forsvinne fordi dei ikkje har nokon plass å rømme...
ZlummGlumm Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Det med båtene er nok det at du mista så mange menn at de merga. Det skjer det samma på landslag, hvis en unit blir altfor skadd så mergern med en annen. Det med at armyen din forsvinner heter supplylines, har de ikkeno sted å trekke seg tell så dør de helt, derfor er det alltid godt å ha noen landsatt skip i nærheten, sånn at den tapende armeen kan trekke seg tell skipet.
Amnio Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Generelt synes jeg også det er ganske slitsomt å lete etter båtene mine når jeg har blitt angrepet på havet, og jeg glemmer også veldig ofte styrker som står på land, spesielt agenter/diplomater. Prøv å høyreklikk på fanen for Army, City eller Agenter. Altså de "tabs" nede i bildet på campaignkartet. Du får da opp ei fullstendig liste som du kan jobbe deg igjennom før du eventuelt tar end turn.
andnaess Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Skrevet 23. februar 2005 Den forsvinnende arméen har altså sin naturlige forklaring, takker og bukker. Dette med at båter merges når de får for lite mannskap er dog ganske kjipt, all den tid det jo kostet meg litt tid å bygge en båt, og de er jo enkle å reparere. Og Amnio, jeg skal prøve høyreklikk, takk for tipset!
ZlummGlumm Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Den forsvinnende arméen har altså sin naturlige forklaring, takker og bukker. Dette med at båter merges når de får for lite mannskap er dog ganske kjipt, all den tid det jo kostet meg litt tid å bygge en båt, og de er jo enkle å reparere. Det er ganske kjipt ja.. men tenk på de stakkars 20 karene som må holde denna triremen igang eleine.. eller enda værre.. en quadreme. Det virker ganske logisk for meg ihvertfall.
Herr Brun Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Er dere sikre på dette med merging? Jeg har nemlig en hær med fire Decere (de største, kan bare bygges i byer med store scipii-templer), og alle fire er med rundt 10-20 menn... Det skal dog nevnes at de har 2-3 gull-vinkler, kanskje det har noe med saken å gjøre? Har på huge unit scale. Herr Brun
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå