Gå til innhold

Trenger nytt skjermkort!

andrz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen gode tips på skjermkort?? Har et Nvidia FX 5200 fra før og det er veldig dårlig.. Pris: ca. 1700-2300 kroner.. Har ikke så veldig peiling på skjermkort.. :blush:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6600GT eller 6800LE. 6600GT er for de som vil starte å bruke det yten noe mer styr. 6800LE kan softmoddes til 6800GT hastighet, men uten at det er moddet yter det litt dårligere enn 6600GT.

Skrevet (endret)

6600GT Det jeg har tenkt til å oppgradere til, når jeg har skrapet opp litt penger...

Edit: Var ingen forslag da jeg startet med innlegget mitt, så plutselig var d 4-5 andre som hadde foreslått d samme... :)

Endret av klomp1
Skrevet
6600GT Det jeg har tenkt til å oppgradere til, når jeg har skrapet opp litt penger...

Edit: Var ingen forslag da jeg startet med innlegget mitt, så plutselig var d 4-5 andre som hadde foreslått d samme... :)

Ser bra ut det der ja :)

Skrevet

Tenkte egentlig å kjøpe 6800LE eller 6800NU.. Skal isåfall softmodde det, og da blir det vel klart bedre enn 6600GT?? :hmm:

MEn hva er best å softmodde av 6800 LE og 6800NU?? Hvilken produsent er best??

Skrevet

Default : 6800LE : 8 Pipelines

6800 NU : 12 Pipelines

6800GT 16 Pipelines

Modding vil si å åpne 4 og 4 pipelines...

Dvs. at 6800LE har teoretisk mulighet til å bli ca. likt 6800GT.

Nå må man altså da låse opp 2 enheter med 4 pipelines på 6800LE for å få det til å bli GT mens man bare har 1 enhet å låse opp på NU.

Hvis du lykkes er jo resultatet av LE et billigere GT kort enn med NU. Lykkes du ikke i å låse opp noe har du fortsatt bare et LE hvis du kjøper det. Mislykkes du med NU så har du i det minste et NU :p

Virker jo som om det ville være større sjangse for å lykkes med et NU kort da man bare er avhengig av at den ene enheten er intakt. Men om det er slik i praksis vet jeg ikke.

Og ja om du lykkes i modding blir det bedre enn 6600GT.

Hvilken produsent som er best aner jeg ikke :p (En med bra kjøler?)

Skrevet

Det blir ikke likt et 6800gt nei.

6800gt har 256 mb med ddr3 ram

6800 nu\le har 128 mb med ddr 1 ram.

Ergo stor forskjell i høyere oppløsning i spill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...