Gå til innhold

Angående betaling, funker WoW med VISA electron?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er usikker siden jeg har hørt så mye forskjellig, så jeg vil ha en ting klinkende klart fra noen som bruker samme betalings måte selv:

Funker VISA Electron som betaling på WoW?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke Visa Electron som betalingsmåte selv, men dette er fra FAQ'en på den offisielle WoW-siden:

What payment methods are currently supported?

Payment is accepted in Euros and English pounds and includes the following methods:

* Major credit cards: Visa (including Electron), MasterCard, American Express.

* Local cards: Carte Bleue (France), Switch, Solo, Delta (United Kingdom).

* Electronic Direct Debit: including country specific such as ELV (Germany).

Det burde være et klinkende godt nok svar.

Skrevet

ja, der er det klinkende klart at det ikke går.

Visa Electron i norge er ikke et credit-card, det er kun debet-kort. I andre land derimot så har de kredittkort med visa electron, disse funker.

Dessverre ikke norske kort med visa electron. :dontgetit:

Skrevet

Ja jeg va fullt klar over det som står på blizzard sine sider.

Men her kommer vi inn på det jeg nevnte....

Folk jeg kjenner sier de registrerte seg med VISA electron og at det funket så det sto etter, mens andre sier at de prøvde med sitt electron kort å at det ikke gikk så de måte låne foreldrenes kort.

Derfor vil jeg ha svar fra:

1. En som har prøvd selv med VISA Electron og erfart at det FUNKER.

eller

2. En som har prøvd selv med VISA Electron og erfart at det IKKE funker.

Har lest på en haug med forum å faktasider men ikke fåd noe klart svar kunn svar basert på antagelser... Jeg vil ha svar utfra egen erfaring :)

Skrevet

Det er etter min mening en fysisk umulighet at det går.

Debetkort skal ikke kunne brukes som direkte betalingsmiddel over internett.

Visa Electron har ikke noe eget visa-kortnr i norge, kun det vanlige kontonr. Og dette godtar ikke blizzard.

Men seff, jeg kan jo ta feil.

Skrevet
Hvorfor prøver du bare ikke å finner det ut?

Jeg vil vite om det funker med Electron før jeg kjøper det, da dette er eneste betalingsmåten jeg kan bruke vil det være litt kjipt å kjøpe et så genialt spill uten å få spilt det.

Skrevet

Visa Electron har ikke noe eget visa-kortnr i norge, kun det vanlige kontonr. Og dette godtar ikke blizzard.

Er dette jeg å har stusset på.... Må jo ha funnet på noe fancy får å få det til å funke men folk sier at de har fåd det til å funke så va skal man tro....

(mener selv at electron ikke funker)

Skrevet

Det som er tingen er at blizzard ikke sjekker gyldigheten til visakortet når du registrerer deg første gang. Det skjer kun etter 1 måned da de skal trekke deg for neste måneds spilling. Derfor har mange kommet seg inn abre ved å skrive inn tulletall i kortfeltet ;).

Skrevet

hmm, der sier du noe.... Når jeg spør folk på msn som har registrert seg slik om hva de skrev inn i reg feltet sa de bare "stuff" så det hjalp meg lite...

• 5 måneder senere...
Skrevet

Dette er faktisk ikke sant, norske debet kort funker fint med enkelte tjenester osv over nettet. Et eksempel er Telenett leverandøren Talkmore.

"Du kan betale med nettbank, giro eller med ditt bankkort på nett"
Skrevet

Visa Electron funker bare til å registrer accounten. Dra ned i banken og be om VISA nummeret til dit visa electron. Skriv det inn der du må ha et kortnummer. Så kommer du ihvertfall vidre i registringen. Når du er ferdi og registrere kan du gå inni manage accounte fjerne all kortinformasjon og bruke gamecard. Var i hvertfall slik jeg gjorde det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...