Gå til innhold

Direct Connect


Anbefalte innlegg

Jeg har samme problem. For meg ser det ut som active mode ikke går hos NGT (men jeg er nå bare en njubi...)

 

I og med at vi har samme ip ut mot internett - hvordan skulle vår egen router sin ip-adresse kunne nås utenfra? Det går vel ikke uten at NGT forwarder videre, og det går jo heller ikke fordi det er mange brukere.

 

Dette skjønner jeg ingenting av. For hvis denne teorien hadde vært riktig hadde jo dette medført at man ikke kunne kjøre server osv. Får ingen av delene til å stemme... Kan noen forklare litt?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: NuB på 2002-08-01 02:16 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere tar Speedometer testen på ITAvisen, så skal dere bruke den IP Adressen som popper opp der.

Jeg har telenor ADSL og sitter bak en SMC Barricade, bruker ikke passiv mode og alt funker..

 

_________________

Dell Dimension 8200

CPU :: Intel Pentium4 2.0GHz

GFX :: ASUS v8440 GeForce4 Ti4400 128Mb DDR

RAM :: 512Mb PC-800 RDRam

HD :: 2xWD800BB

SC :: SB Live 5.1 Value!

+en floppy :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Eskil87 på 2002-08-01 02:58 ]

Lenke til kommentar

Jo, men oss som bruker Nextgentel (hvertfall mange av oss) har samme dynamiske IP ut mot internett. Da er det jo ikke til å undres over at ikke sendinger til en bestemt port på den IPen blir møtt med taushet. Man får ikke differensiert den enkelte node, og sendingen stopper i nextgentel sin router.

 

Som nevnt litt over her lurer jeg på hvordan dette henger sammen og hvordan man kan identifesere en enkelt node bak nextgentels router.

Lenke til kommentar

Hmm, trodde dette gjaldt alle...

Tror jeg må ha drømt dette eller noe. Var sikker på at jeg hadde sett min ip hos flere andre, og hørt om dette. Ikke rart jeg ble forvirret. Glem det jeg skrev. Men uansett har jeg samme problemet med active mode...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 13:28, andreas76 skrev:

Har gjort dette, men det fungerte likevel ikke. Åpnet port 412 i NATen (skal det åpnes en port til, slik som ved FTP?) Så satt jeg port og IP i Direct Connect etterpå, men ingen reaksjon når jeg skulle connecte til folk i DC. Noen som har gjort dette, som kan fortelle litt mer om hvordan de gjorde dette?


 

Skal ikke port 411 brukes mot DC ? :???:

Lenke til kommentar

Skal virke fint med NGT så lenge du har egen global ip.

 

oppskrift for cisco 677i-DIR: (sikkert noe lignende for den andre ruteren)

 

telenet 10.0.0.1

bruk "show errors"

da ser du ip'en som ruteren har fått, bruk denne i DC.

Er dette en lokal ip adresse kan du bare glemme active mode...

Lenke til kommentar

Quote:




Skal ikke port 411 brukes mot DC ? :???:



 

Vel, noe har man da lært under forsøket på å få til dette- det er samme hvilken port du bruker (så lenge det ikke foreligger konflikter selvfølgelig). 412 er default i direct connect.

Lenke til kommentar

Jeg fikk det til. Trikset var å fikse UDPen som DJen sa over her. Må også sette IP i DC sine settings. IP for NGT brukere finner dere når dere logger dere på routeren og går ned til Quick menu. Hvis dere prøver å finne den via Speedometertesten får dere opp feil IP, noe NGT har sørget for, antakelig med en JÆV*a brannmur utenfor routeren. Deler du nett med andre via en hub eller switsh må du sette NAT settings for å få traffikken på den respektive porten du setter til din maskin. Du må også åpne portene i IP Filter settings og TCP og UDP settings.

 

Jeg er nå en glad og fornøyd DC bruker som er i ferd med å fade ut Kazaa...

 

Men, DJ Offset...Må port 411 også åpnes for at alt skal fungere knirkefritt?

 

_________________

ASUS A7V333 RAID

2 x MAXTOR D740 60GB in Raid 0

AMD XP 1800+

GAINWARD GEFORCE 4 TI4400 ULTRA/700XP GOLDEN SAMPLE

256 MB 333MHz TwinMOS

PLEXTOR 40/12/40 (SORT)

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: andreas76 på 2002-08-05 20:19 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: andreas76 på 2002-08-05 20:19 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Tar opp igjen denne gamle tråden..

Har slitt fælt med å få DC til å virke i aktiv modus og har virkelig anstrengt meg for å få satt opp alt riktig i routeren.

Er det noen som kan se på informasjonen under og fortelle meg om dette vil virke for meg. Noe med ekstern IP eller noe sånt. Har ikke særlig peiling på dette..

 

 

 

Quick View 1/1/1904 04:06:21 PM

 

Default IP Gateway: 127.0.0.2 CPU Load: 3% Unused Memory: 6334 KB

Primary DNS Server: 217.13.4.24 Gateway installed -- Primary

Secondary DNS Server: 217.13.7.140 Domain Name: None Provided

 

----------------MAC Address--------IP Address-------Status--------------------

Ethernet LAN: 00-00-c5-92-17-54 10.0.0.1 100Mbps Half Duplex

ATM ADSL WAN: 00-00-c5-92-17-56 0.0.0.0 Up: 2304/640 Kbps

 

 

Current WAN Connection Status

Profile Name----------Rate--%Use-Remote Address-----Est.-More Info------------

Nextgentel 2304 3 IP 127.0.0.2 Lsd NAT 80.202.215.228

 

 

 

VPN QuickView

LED Status

-PWR----ERROR----ETHERNET----DSL- - - - - - - - - - - - +--------LEDS---------

| '-'= Off 'G'= Green

G - - G | 'R'= Red 'Y'= Yellow

Lenke til kommentar
Tar opp igjen denne gamle tråden..

Har slitt fælt med å få DC til å virke i aktiv modus og har virkelig anstrengt meg for å få satt opp alt riktig i routeren.

Er det noen som kan se på informasjonen under og fortelle meg om dette vil virke for meg. Noe med ekstern IP eller noe sånt. Har ikke særlig peiling på dette..

 

 

Her er en enkel guide som forteller alt du trenger å vite :

http://home.no.net/ketso/netopia/dc/dc.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...