Gå til innhold

Windows XP på to maskiner mulig?


Anbefalte innlegg

Skal snart kjøpe bærbar PC. Har en WinXP i OEM-versjon, SP1. Er det mulig å legge denne inn på den bærbare i tillegg til den stasjonære? Eller vil det by på problemer? Begge skal kobles mot internett. Ser at mange selger bærbare uten OS, da "mange f.eks har WinXP fra før, eller ønsker å legge inn et annet OS".

 

Finner ikke noe klart svar på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal snart kjøpe bærbar PC.  Har en WinXP i OEM-versjon, SP1. Er det mulig å legge denne inn på den bærbare i tillegg til den stasjonære?  Eller vil det by på problemer?  Begge skal kobles mot internett.  Ser at mange selger bærbare uten OS, da "mange f.eks har WinXP fra før, eller ønsker å legge inn et annet OS".

 

Finner ikke noe klart svar på dette.

 

 

hvis du søker i " søk i dette forumet " nederst på side,

etter " OEM " finner du sikkert mer enn nok svar du leter etter :hmm:

Endret av gaggen
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har en fujitsu siemens pc med Windows XP Home edition. Jeg har hørt at de fleste ferdig pcene er har OEM operativsystem. I Lavalys' Everest står det at jeg har :

Operativsystem versjon 5.1.2600 (WinXP Retail)
Har jeg da lov å installere Xp-en i en annen maskin hvis f.eks den jeg har nå går i stykker? Har jeg lov å installere en norsk windows XP i maskinen min (har tysk nå)? Det er jo ikke problem å finne produkt nøkkelen (altså den jeg har nå)....

 

Hilsen Daniel aka. _Adler_

Lenke til kommentar
Det var akkurat en tråd om dette problemet og der ble det konkludert med at man kan bruke samme pakke til alle maskinene man eier som befinner seg i samme hus. Det var visst egne regler for slikt i Norge ble det påstått.

Link og dokumentasjon, takk...

Jeg aner ikke om det stemmer, jeg bare leste en tråd der det ble påstått at det var egne regler for slikt i Norge. Mulig noen andre vet mer. :roll:

Lenke til kommentar
Det var akkurat en tråd om dette problemet og der ble det konkludert med at man kan bruke samme pakke til alle maskinene man eier som befinner seg i samme hus. Det var visst egne regler for slikt i Norge ble det påstått.

Link og dokumentasjon, takk...

Jeg aner ikke om det stemmer, jeg bare leste en tråd der det ble påstått at det var egne regler for slikt i Norge. Mulig noen andre vet mer. :roll:

Såvidt jeg vet så har MS litt forskjellig lisenspolitikk fra land til land, hadde vært

greit å få vite om vi blir "loppet" for penger her på berget ?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke funnet noen annen tråd om dette, men dette er interessant. Jeg er under samme tak som meg selv, og det samme kommer begge maskinene til å være.

 

Kan microsoft egentlig finne ut om man har 2 maskiner med WinXP (med samme produktnøkkel)? Da tenker jeg på at begge maskinene er koblet opp mot internett.

Tror vel microsoft vil merke det ja. Når jeg prøver å aktivere XP på maskinne jeg sitter på nå, får jeg opp beskjed om at Microsoft sine opplysninger sier at "produktnøklene" mine er oppbrukt... Men jeg vet ikke hva som skjer om jeg bare skriver inn lisenskoden på nytt. Kanskje bare lisensen på den første maskinen opphører slik at XP slutter å virke der. Og det må for all del ikke skje. Igrunn derfor jeg lurer på dette. Går det ikke nå, går det jo heller ikke når jeg får bærbar...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...