Gå til innhold

Grafikkproblem i GTA3, bildet viser dobbelt ved hurtige beve


Anbefalte innlegg

GTA3 er et veldig bra spill men det er en ting som har irritert meg litt. Når man beveger seg fort/kjører fort så blir bildet uklart og ting vises dobbelt/tre og fire dobbelt til og med.

Se her

 

Noen andre som har samme problem?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-06-22 23:23 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å ha noe spesiell kunnskap til akkurat dette ville jeg trodd at det har noe med skjermbufferen å gjøre. Jeg driver sånn smått med OpenGL programmering selv å hvis det er tull med skjermbufferen kan du se frames som allerede har vært vist etc.. Har du prøvd å søke etter dette på GTA3 sine egne forum?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-22 23:22, Clintern skrev:

GTA3 er et veldig bra spill men det er en ting som har irritert meg litt. Når man beveger seg fort/kjører fort så blir bildet uklart og ting vises dobbelt/tre og fire dobbelt til og med.



Noen andre som har samme problem?




<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-06-22 23:23 ]</font>


 

Sikker på at det ikke er disse stygge "trails-ene" som er på da. Du kan sjekke dette i options -> Trails. Prøv å slå dem av hvis de er på.

Lenke til kommentar

Har god erfaring med programmering, spesielt innen OpenGL og vil bare legge til en og annen kommentar. Må bare skyte inn at dette ikke er en bug, eller "random feature" som de så humoristisk blir kaldt til tider. Dette heter Motion Blur, og er med på å skape en form for realisme. Bare vink raskt med handen din og du vil se samme effekt. For å skape denne effekten lagrer den en frame i et buffer, som den så kopierer og legger inn i neste frame. Som en annen sa, dette kan du slå av ved å fjerne "trails".. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-23 02:06, kenwi skrev:

Har god erfaring med programmering, spesielt innen OpenGL og vil bare legge til en og annen kommentar. Må bare skyte inn at dette ikke er en bug, eller "random feature" som de så humoristisk blir kaldt til tider. Dette heter Motion Blur, og er med på å skape en form for realisme. Bare vink raskt med handen din og du vil se samme effekt. For å skape denne effekten lagrer den en frame i et buffer, som den så kopierer og legger inn i neste frame. Som en annen sa, dette kan du slå av ved å fjerne "trails".. :smile:


 

Vil bare si at jeg vet at det er Motion Blur. Ville bare si det, fordi det virker som om du tror jeg ikke vet det. Og det er en stygg effekt når man kjører fort i GTA 3. Det ser ut som om du er dopet. Og hvis det er virkeligheten de prøver å etterlikne, ha, da har de ikke kjørt mye bil nei. For slik ser det ikke ut. Jeg foretrekker å spille med "trails" av.

 

_________________

Abit KR7A-Raid

AMD Ahtlon XP 1900+

512 MB DDR RAM

MAXTOR DiamondMax Plus D740X, 60GB

Creative Audigy Player

Chieftec Dragon Big Tower m/dør Blå

Gainward Geforce 4 Ti 4600 750 XP

WinXP Pro

BKK 10Mbit/10Mbit

 

[ Denne Melding var redigert av: Ganjaman på 2002-06-23 16:17 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...