Gå til innhold

Peltier-kjøling


Kong_Tom

Anbefalte innlegg

For de av dere som har peltier-element:

Hvor stor økning ca i Mhz har dere fått fra å gå over fra vanlig viftekjøling til vifte m/peltier? Tenker på element på rundt 150W på Amd xp 1800.

 

_________________

shwassat.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Kong_Tom på 2002-06-22 21:27 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du treffer så mange med den kombinasjonen? For det første, så er visstnok 156w i minste laget for en XP1800, og for det andre så vannkjøler man gjerne et peltier-oppsett!

En kjølevifte som er god nok til å håndtere bortimot / over 200w vil antagelig gi skikkelig øresus, i lengden?

Jeg antar det, utifra hva jeg tidligere har lest om dette i forumet. Men kan dessverre ikke bidra med egne erfaringer!

Lenke til kommentar

jeg anbefaler du leser litt om peltier sjekk ok sine sider før du prøver en for det første er 156 alt for lite for amd cpu minst 220 for det andre så trenger du vanskjøling til å kjøle den varme siden på peltieren noe en vifte løsning aldri vil klare det og hvis du prøver så går peltieren til helvete samt cpuen og kanskje hovedkortet.

også siden peltier trekker mye strøm burde du ha to powersuply som du nå skjøner er ikke peltier akuratt for nybegynere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...