Gå til innhold

Powercolor X800XL - skrue i veien for mont.


frentix

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kanskje et litt uvanlig problem her.

 

Som dere vet er det på hver side av dvi - portene på kortet en slags skrue (spacerlignende) for å skru fast skjermledningen til kortet.

 

Men hos meg kommer den ene av disse skruene i veien slik at jeg ikke klarer dytte kortet helt nedi pcie sporet. Den tar altså i kabinettet i åpningen bak.

 

Min første løsning var å skru ut den nederste skruen slik at jeg klarte presse det nedi.

 

Kabinettet er CM stacker ,hovedkortet er Asus P5ad2-premium. Alle spacere er på plass på hovedkortplaten (en under hver skrue seff) , så hovedkortet (og Pcix16 porten) skal være i den høyden det er ment.

 

Det jeg egentlig lurer på er om det gjør noe om jeg ikke kan skru fast skjermledningen i dvi sporet? Kan det skje noe om kontakten løsner mens maskinen står på (bortsett fra det åpenbare) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har CM stacker selv. og ett eldre asus kort (P4P800) og der passer skjermkortet fint. Powercolor 9800PRO. Hvilket skjermkort har du?

 

Edit: stacker støtter flere hk standarder. E-ATX ATX og BTX. Vet ikke om det er mulig og sette ett atx kort på flere enn en måte i det. har aldri testa.

 

Edit2: Er nok ikke direkte farlig og ikke skru til skjermkabelen men er jo greit og kunne gjøre det.

Endret av underground
Lenke til kommentar

Ok. Da Lar jeg den bare være slik jeg har den nå. Trodde egentlig ikke det der var mulig , har aldri vært borti det før hvertfall. Nå har jo powercolor en spesiell løsning med 2xdvi. Noen som har Cm stacker med dette powercolor x800xl som ikke tar borti slik? Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Jeg fikk til ca 460 mhz core og 500 mhz memory uten artifacts.. Alt av vifter på vanlig rpm.

 

Økte fra 4700 til 5200 i 3dmark05. Skal prøve å klokke litt cpuen senere, 90nm 3000+

Hvilken type kjøling har du på skjermkortet ditt?

Hvis dette er standard kjøling så tipper jeg du har mye å hente på å gå over til vannkjøling ;)

Lenke til kommentar
Hvordan er lydnivået på det Powercolor-kortet?

Det høres ut som om mine 120mm 26db vifter overdøver vifta på kortet hvertfall, så det er akseptabelt for mine ører.

RETTELSE: Cpu viftene mine er 32 db visstnok , så da konkluderer jeg med at kortet bråker mindre en 32db hvertfall.

 

 

 

@skink_123 : Jeg trodde også at noe sånt kunne være tilfelle , men alle kortene som er montert treffer bra med festeskruen og kanten der. Om jeg presser kortet lenger ned enn det er beregnet for pga feilmontert hovedkort så bør det vel stoppe der?

Endret av frentix
Lenke til kommentar
Jeg fikk til ca 460 mhz core og 500 mhz memory uten artifacts.. Alt av vifter på vanlig rpm.

 

Økte fra 4700 til 5200 i 3dmark05. Skal prøve å klokke litt cpuen senere, 90nm 3000+

Hvilken type kjøling har du på skjermkortet ditt?

Hvis dette er standard kjøling så tipper jeg du har mye å hente på å gå over til vannkjøling ;)

Det er standard kjøling, vannkjøling er uaktuelt.

 

Jeg skal vurdere å investere i nye vifter snart (cpu og gpu)

men først må jeg bearbeide sorgen over saldoen min :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe dette kortet, og lurer derfor også endel på støy osv. Ifølge DENNE TESTEN hos "FiringSquad", så går kjøleren konstant på samme hastighet. Det normale pleier vel å være at vifter bråker lite når skjermkoret er idle, eller man surfer osv, men det ser ikke ut som om det er sånn med dette kortet.

 

We assumed that the fan on the PowerColor board was designed to operate dynamically based on temperature, as most RADEON cards have been designed to do, however the fan ran at top speed at all times. Normally the fan on previous RADEON cards we’ve tested runs at full speed when you first turn on your computer, then slows down to more moderate levels – the fan only cranks up to full speed again when the board begins to overheat. Since the PowerColor fan never cranks down, the increased noise levels can get a little annoying, especially when the system is running conventional 2D applications on the Windows desktop such as Word or when browsing the internet.

 

Er problemet fikser på de versjonene som er i butikkene idag? Tenker spesielt på "Ukens Tilbud" hos netshop, der kortet bare koster 2750kr. HER Kommer det nye bioser/flashes som fixer dette problemet, eller har det sammenheng med Hardware? Annet enn den ekstra støyen virker dette som et utmerket kort, og hvis støyproblemet er fjernet ser jeg ingen grunn til ikke å gå for det kortet.

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...