Gå til innhold

"Blinkende" ikoner på skrivebordet


Anbefalte innlegg

(ikke noen klar kategori å putte denne tråden i, så jeg prøver her)

 

Har et litt irriterende problem med at ikonene på skrivebordet ganske ofte blinker (1-2 ganger hvert 3.minutt), nesten på samme måte som når skrivebordet oppdaters ved å trykke på F5 - ikonene blir borte i ~0,1sek og har en liten stund "hvilket-program-skal-jeg-åpne-denne-fila-i-da"-ikonet før de går tilbake til normalen.

Det har også innvirkning på noen spill (jeg antar ihvertfall at det er samme fenomenet siden det skjer med samme intervaller), der skjermbildet blinker (ofte to-tre ganger fort etter hverandre) og all tekst etter dette begynner å blinke (blir mye blinking her...hehe).

Har lurt litt på om det kanskje er skjermkortet som synger på siste vers, men har ingen andre problemer med det bortsett fra dette, eller at det muligens er noe autorefresh-greier som står på og irriterer meg grønn...

Noen som har noen lure tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke mulig å velge ikke å installere Active Desktop ved Xp-installasjon? Trodde jeg hadde gjort det. Men det er rundt 2 år siden forrige formatering, så det er godt mulig jeg husker feil.

 

Har de siste driverne fra nVidia. 66.93 er det vel...

 

Googla litt rundt igår og fant et lite tips som ser ut til å ha hjulpet selvom det ikke var akkurat det samme problemet. Det samme autorefreshinga til ikonene pleier å skje ved åpning/lukking av programmer - og det kunne visst fikses ved å hake av for Launch folder windows in separat processes i Folder Options. Problemet mitt er at dette skjer uavhengig av om jeg åpner/lukker mapper eller programmer, men det ser ut som om det kan ha gjort nytta si uansett.

Lenke til kommentar
2 ÅR UTEN FORMATERING??!! :ohmy:

Tja, så lenge alt funker som det skal og jeg ikke har oppgradert eller bytta harddisk, er det jo ingen grunn til å formatere.

 

Til tross for innstillingsforandringene jeg prøvde har problemet ikke gitt seg, men jeg har lagt merke til at det blinker mye mer dersom jeg laster ned noe. Spesielt ved bruk ABC.

Merkelig og, til tider, forbanna irriterende! Er det ingen andre som opplever det samme?

Lenke til kommentar
2 ÅR UTEN FORMATERING??!!  :ohmy:

Tja, så lenge alt funker som det skal og jeg ikke har oppgradert eller bytta harddisk, er det jo ingen grunn til å formatere.

 

Til tross for innstillingsforandringene jeg prøvde har problemet ikke gitt seg, men jeg har lagt merke til at det blinker mye mer dersom jeg laster ned noe. Spesielt ved bruk ABC.

Merkelig og, til tider, forbanna irriterende! Er det ingen andre som opplever det samme?

Trenger ikke å reinstallere så ofte som mange skal ha det til.

Reinstallerte maskina sist gang for 1,5 år siden. Funker som bare det den.

Men er nøye på å bruke systemverktøy for å holde maskina vedlike.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...