Gå til innhold

Hva kan være problemet?


DemoNsouL

Anbefalte innlegg

Hei, poster på skjermkort forumet fordi jeg mistenker at det er skjermkortet som er problemet, men kanskje noen med litt mer peiling kan kommentere.

 

Oppsett:

 

AMD Athlon 64 3000+

MSI K8N NEO Platinum Edition S754

Gigabyte Radeon x800XT PE (prøvd nyeste catalyst driverne, samt noen litt eldre)

2x Twinmos PC3200 cl 2.5 512MB DDR-DIMM

140GB Maxtor 6B200P0

120GB WDC WD2000JB-00FUA0

 

2x 80mm foran harddiskene

2x 80mm bak i kabinettet

2x 120mm i sidedør

Thermaltake Venus 12 CPU-Kjøler @ CPU

 

Har testet både 128MB og 256MB som apparture size i bios, uten hell.

Noen ganger er det varmt i chassis, andre ganger er det ikke varmt i det hele tatt, så tviler på at varmen har noe å si her.

 

Problem:

 

Det eneste spillet jeg spiller er World of Warcraft. Tidligere (for noen måneder siden) hadde jeg Sapphire Altantis Radeon 9800PRO 128MB, dette kortet funket helt fint, pc'n hang aldri, men jeg ville ha bedre ytelse. Så jeg kjøpte dette x800 kortet og ytelsen ble mye bedre, men pc'n begynte å henge veldig ofte, og jeg har fortsatt dette problemet.

 

Detaljert:

 

Noen ganger etter 10min med spilling, andre ganger etter 5 timer med spilling, henger pc'n seg. Dette skjer på mange forskjellige måter.

1. Noen ganger blir skjermen plutselig svart, og det skjer ingenting. Det ender med en warm boot og alt er i orden par timer til.

2. Noen ganger blir skjermen svart, jeg venter litt, og bildet kommer tilbake og jeg kan fortsette spillingen.

3. Noen ganger blir skjermen svart, og etter litt booter pc'n av seg selv og jeg har da "artifacts" på skjermen helt fra bios og utover. Jeg tar en warm boot og artifacts er borte.

4. Andre ganger kan det være en blanding av de øvrige variantene. Har også skjedd at jeg har fått artifacts ingame, men det skjer skjeldent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

 

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...