Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3com officeconnect router, hvordan bli active?


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått en 3com officeconnect trådløs ruter, og etter det har eg ikke kunne sette opp ftp eller være active i dc++. Windows brannmuren er av og eg skjønner ingenting lenger. Er det noe som skal gjøres med routeren også? Ser iallefall ikke noe "router option" inne på pcen, bare en veiviser som fører en ut på villspor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har gått i fra å være koblet direkte på nettet med maskina til en trådløs routere?

 

I så fall er nok problemet at med aktiv FTP og aktiv DC++ så vil andre folk prøve å ta initiativet til å oppkoble seg mot din datamaskin. Men det de møter da er jo først routeren, som ikke aner hva den skal gjøre med den innkommende oppkoblingen. Dermed så bare dropps den.

 

Det du må gjøre er å sette opp port mapping (port forward, viritual servers - kjært barn, mange navn) slik at routeren vet at den porten du f.eks. spesifiserer i dc++ skal bli videresendt til din lokale maskin-ip når noen prøver å sette opp en innkommende oppkobling.

(Det samme gjelder også ftp)

 

Eventuelt, om du bare har en maskin som bruker slike programmer og som du vil ha til å kjøre aktive, så kan du (hvertfall har jeg det på min 3com router) velge under "Viritual servers" Redirect request to Virtual DMZ host(this reduces the security provided by the unit), og spesifisere din lokale IP. Da vil alle innkommende oppkobliner, uansett port (som ikke alt er spesifisert enkeltvis som en viritual server), bli videresendt til din maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...