Gå til innhold

6800GT vs 6800ultra


Svampebob_1

Anbefalte innlegg

Valgets kvaler...

 

Det står mellom 6800GT og 6800ultra. Leverandøren jeg er nødt til å bruke på dette har 3 ukers leveringstid på 6800ultra og 3 dagers leveringstid på 6800GT. Prisen har ikke noe å si, men spørsmålet mitt er om 6800ultra er verdt å vente 3 uker på i forhold til 3 dager med 6800GT.

 

Er ytelsen veldig forskjellig på disse to kortene?

 

Ps! Jeg har heller ikke planer om å bytte kort de 2 første årene etter jeg har kjøpt.

 

 

Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du.

 

Kan bare si fra min erfaring og at jeg har to maskiner ved siden av meg her med ett av hver kort du spørr om.

Ved 1600x1200 så klarer Ultra kortet å vise mer muskler synes jeg og jeg kan sette på mer effekter uten at det går utover spillegleden.

 

 

Mine favoritt spill er:

 

Eq2: Alle som spiller det vet hvor mye ressuser dette spillet bruker og hvis man skal spille dette med god kvalitet.

HL2: her kan jeg sette på mer effekter på ultra kortet uten at det bremser på spillegleden.

 

Ved lavere oppløsninger så vil du nok ikke merke den store forksjellen tipper jeg.

Hvis du liker å bruke litt mer Eyecandy så vil nok Ultra kortet også holde seg litt lenger.

Pluss at du kan jo også klokke ultra kortet litt så får du en liten ekstra boost:)

 

Dette er bare min mening og ikke noe annet:)

 

Mvh

Dag

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Ikke helt enig her. Et 6800U er vesentlig dyrere enn et 6800GT, og sistnevnte kan i de fleste tilfeller lett klokkes til Ultra, men Ultra kan jo også klokkes da...Dette blir kun en prioriteringssak, men skal du først bruke flere tusen kroner på en grafikkløsning, kan du gjøre som meg å kjøpe to 6800GT (SLI). Dette krever jo også at du har et hovedkort med støtte for SLI.

Lenke til kommentar
Hovedkortet jeg har bestilt har støtte for SLI.

 

SLI=paralellkoble 2 skjermkort?

 

Det stemmer ikke helt det jeg sa om at pris ikke var viktig. Det jeg mener er at grensa går på 5000kr.

Jeg ville nesten sagt at og parralellkoble var det nærmeste du kan komme en kort forklaring av SLI!

 

Jeg ville gjort dette:

 

Kjøp deg Ultra ettersom det er best og ingen kan si imot det. Det koster jo mindre en 5000kr for et Ultra kort. SLI er ikke vært og sattse på helt enda, men alle spill som kommer nå vil støtte det. Så hvis du spiller kun nyere spill(som de fleste gjør) er det et bra valg. Så kan du jo alltids kjøpe et Ultra nå og et når SLI fungerer på mer en 5 spill...Jeg ville kjøp Ultra!

Lenke til kommentar

Betalte vel ca 3000 for mitt club 3d 6800gt agp. Og nå koster det 3400, det klokker til godt over ultra hastighet. Og ultra klokker ikke så mye mer etter hva jeg kan se. Ultra har ofte også mer støyete vifte løsninger. Det er litt forskjell på speeden når jeg har det på orginal gt speed, og når det er på over ultra speed. Så det er en prioriteringsak. Verdt å merke seg at komplett selger gainward kort som egentlig er gt, men klokket av gainward til ultra hastighet. Disse er litt billigere enn ultra, og har garanti på at de skal gå på denne hastigheten. Egentlig er det bare pengboka og tålmodigheten din som kan si hva du vil ha. Begge er gode kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...