Gå til innhold

To nye Canon IXUS-kameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne "kraftige DIGIC II-prosessoren", vil den også kunne gjøre at hastigheten på autofokusen blir forbedret også? For det er i mine øyne Canon's største svakhet...

Ifølge Canons pressemelding så skal autofokusen har blitt endel kjappere ja.

 

Siterer: "Autofokusen er 55% raskere enn forgjengeren, ikke minst takket være et mindre, nydesignet 37-111 mm zoomobjektiv (2), med et nytt bakre fokussystem, støttet av DIGIC II signalbehandling."

Lenke til kommentar
Canon har lansert to nye modeller i sin populære IXUS-serie. En ny toppmodell, IXUS 700 med 7 megapiksler, og en erstatning for IXUS 500 som har fått navnet IXUS 50 og har 5 megapiksler.

Ixus 50 er vel heller et tilskudd til serien bestående av Ixus 30 og 40.

30/40/50-serien har jo mindre fysisk størrelse, mindre sensor og færre funksjoner enn 430/500/700-serien.

Lenke til kommentar

Hva med denne slaveblitsen? som er avbildet sammens med noen av disse nyeste Ixusene. Har sett bilder av den både på dpreview og andre steder. Men finner ingen info om denne.

Jeg er den lykkelige eier av en Ixus 40, og kunne godt tenke meg en utfyllingsblits av og til ja.

Lenke til kommentar

Har drevet med fotografering i mange - mange år, og har hatt flere store kameraer og noen små.

Har pr dato, et stort kamera til mer "oppdrag", men har sett hvor enkelt, og hvor mye oftere et små-kamera blir tatt med.

 

På jobben bruker vi Casio Exilim til dokumentasjoner av div. slag, og det funker forsåvidt greit.

Men har nettopp kjøpt mitt første Ixus 40 her, og det kaller jeg en juvel. Det anbefales å kjøpe den originale skinnvesken til, og naturligvis et større minnekort av god kvalitet. Dette gjør at batteriet varer lengre.

Man merker ikke at dette kameraet er tredd innpå beltet, og man tar det med overalt.

 

Et småkamera er et kompromiss, og man kan diskutere til evig tid hva som er best osv.

Videofunkjonen har jeg aldri brukt på et digitalkamera, til sånne ting har vi videokameraer.

Endret av G3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...