Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har prøvd ut de 1,8m lange neon-kablene hos microplex? Hadde lurt på å tvinne noen sånne forran i "grillen" på Chieftec DA01W'n min... kanskje oxo trekke de bar til vifte uttakene men lurte på:

 

Er de myke nok til at de kan festes i grillen?

Kvalitet, holdbarhet?

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har også lurt på neonlys, men har dessverre ikke 400raske til det...

Har sett at de selger 12v arbeidslysrør på biltema, de har også blå solbeskyttelses-film... Hvis jeg klistrer denne filmen til lysrøret, da må jo lyset bli blått... Tror ikke det utvikler så mye varme heller, da det bare er 8w.

Dette har en total pris på rundt 110kr... ikke særlig mye penger det...

Lenke til kommentar

Jeg har et Aopen HX08 kabinett, og vurderer å sette inn Neon lys i det.

Så lurer jeg på om det er noen der ute som har gjort det samme, og kan fortelle meg en festemetode. Det er jo ikke så sinnsykt mye plass inne i kabinettet akkurat. Og hvis jeg kjøper et 10"/12" lysrør, trnger jeg ny powersupply da, eller holder den gamle på 300W.

 

Jeg har 2 HDD, 1 Brenner, 2 Cd-rom, motherboard koblet til denne PS'n

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Viktig melding om blacklight i PC

 

Blacklight er som kjent en type UV (Ultrafiolett) lys, og det er dette lyset som i stor grad blir brukt for åå viske ut innholde på såkalte EPROM brikker (ErasableProgrammableReadOnlyMemory), så ikke finn på å pelle av tapen på bios-brikka di, for å vise frem silisiumen under UV-lys.

Da funker biosen bare et par timer.

 

Har prøvd dette med vilje på en 486.

Maskina funka flott en stund, men så begynte inn/ut enhetene å *fuske*. Da maskina *frøys* prøvde vi reboot, men fikk ikke signal fra skjermkortet.

 

Plukket brikken ut av maskina (igjen) og satte den i EPROM brenneren, og brant tilbake innholdet(som vi hadde vært glupe nok til å ta back-up av) tilbake på brikken.

 

Funka greit etterpå, men det er jo ikke alle som gidder reprogrammere BIOS-en sin (er ikke sikker på om det er så lett heller med de nye bios-ene fra Award og AMI) eller har utstyret til det....

Biosen er for øvrig den eneste brikken du risikerer å skade over så korte tidsrom som levetiden på en pc (så fremt du ikke planlegger å beholde din PII-233 i 10 år til :smile:

UV-lyset angriper plastiken i pc-komponentene + at det produserer littegrann ozon.

 

 

 

Men for ikke å miste tråden totalt her...

 

Er det noen som kjenner til andre steder der man kan få tak i neon lysrør og slikt, som er rimeligere en Microplex(for det er ikke til å legge skjul på at de har litt stive priser).

Synes å huske noe om en bil-mod side en plass, men har glemt hvor det var.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-08-07 10:12, Arntfinn skrev:

Er ikke sååååå stor plass i kabinettet mitt (HQ08).

Hvis jeg hadde vært sikker på at det hadde blitt plass uten at det ville blitt stygt så hadde jeg kjøpt 15"



 

 

Jeg hadde en stund ett bremselys med 36 leds som var ca 15" i mitt hx45!!!

 

Tror du skal ha grei plass til 15 i hq08

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...