Gå til innhold

mail() i php, og problemer


Anbefalte innlegg

Jeg skal gjerne sende en mail i php, men har ingen mailserver slik at jeg må sende fra en ekstern mail.

 

Koden min ser slik ut, og feilmeldingen ser dere under :no:

<?php

$me = "[email protected]";

ini_set("display_errors", 1);

error_reporting(E_ALL);

echo "<p>test</p>";

mail($me, "test", "testmessage");

echo "<p>end of test</p>";

?>

 

 

test

 

 

Warning: mail(): "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in P:\testmail.php on line 6

 

end of test

 

i php.ini som ligger i c:/window/system32/php.ini har jeg følgende kode:

 

[mail function]

; For Win32 only.

SMTP = smtp.hotpop.com

smtp_port = 25

 

; For Win32 only.

sendmail_from = [email protected]

 

 

Noen som klarer å se hva som er galt siden jeg ikke får sendt mailen? Og tips til hvordan jeg skal fikse dette tas også i mot med stor takknemlighet.

Endret av bono_head
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ofte ikke nødvendig å bruke passord for sending av mail, sjekk dette med hosten din.

 

På en annen side så virker det som sendmail_from ikke er definert, og siden du viser et utdrag av php.ini filen hvor det er definert så virker som du enten ikke har restartet webserveren eller at du redigerer i feil ini fil.

Lenke til kommentar

Hvilken ini fil skal det i såfall være? Den inifilen jeg redigerer i har fungert før hvis jeg ikke husker feil. Den ligger også der den skal være c:/windows/system32/php.ini.

 

Skal sjekke det med hosten min om det er nødvendig. Men det mener jeg det er. Har du gode forslag til å få meg en epostadresse der det ikke er nødvendig da?

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem, har installert Apache server med full pakke og alt men når jeg prøver å sende mail med mail() så fungrer ikke, da får jeg den feil meldingen:

 

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\apachefriends\xampp\htdocs\php\rilindja\inc\kontakt.php on line 55

 

I PHP.ini står følgende info:

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost
smtp_port = 25

; For Win32 only.
sendmail_from = [email protected]

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i").
;sendmail_path = sendmail -t -i

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

test

 

 

Warning: mail(): SMTP server response: 550 <[email protected]>: Recipient address rejected: Relaying Denied: Authenticate with POP first or contact [email protected] in P:\testmail.php on line 6

 

end of test

 

Da fungerer den halvveis ihvertfall. Vet du om noen mailadresser jeg kan få tak i der jeg slipper å skrive inn passord? Hvis jeg får det er jeg "berget" :-)

 

TUSEN TAKK FOR HJELPEN FORELØBIG!

Endret av bono_head
Lenke til kommentar
Jeg har satt opp en webserver på maskinen hjemme,så jeg er litt min egen webhotell-leverandør. Forslag til hva jeg skal gjøre? Nå skal jeg ihverfall sove. Har kommet et stykke på vei, og ser for meg et stykke videre i morgen. God natt og takk for all hjelp foreløbig!

Har du mail server på webservereen din??

Lenke til kommentar

Ved å legge til en from-header, vil du lett kunne omgå dette problemet, i alle fall i teorien.

 

Prøv å sende inn følgende som ein ekstra parameter til mail();

From: [email protected]

 

Du kan også legge til såkalte "friendly names", ved å bruke følgende header;

 

From: Ditt navn <[email protected]>

 

E-post-leseren til mottakeren vil da i tillegg vise "Ditt navn" som avsender. Husk at det er forskjell på store og små bokstaver, så det er viktig at du skriver "From: " (merk mellomrommet på slutten).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...