Gå til innhold

Shuttle for AMD64


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns den nforce 4 saken virker for for dyr og stor for penga.

 

Ikke er det SLI, som var en av de fine tingene med nForce 4, ikke Ultra. BIOS problemer med memory settings, P chassis, masse små vifter osv. Prisen ligger på $420, som hvertfall jeg syntes er litt VEL drøyt.

 

Sjekk ut testen på sfftech.com, og ikke minst kommentarene.

 

Det er også et annet review her.

 

Jeg for min del blei ikke overbevist. Stoler faktisk ikke såpass på shuttle at jeg hadde goet første versjon av et nytt chipset de prøver på, det skjedde med SN95G5 også, glad jeg ventet til v.2 kom. Med det oppsettet jeg har idag funker alt som det skal :

 

SN95G5 v.2

AMD64 3500+ Newcastle

2x Kingston HyperX 512 ( 2-2-2-5-1 )

XFX 6800 LE ( softmod )

2 disker og en nec dvd brenner

 

Det kan jeg hvertfall anbefale. Har jo lest at folk har problemer med SN95G5 også, men den finnes hvertfall i v.2 nå. Jeg veit ikke hvor stor forskjellen i ytelse på nForce 3 og 4 er uten SLI og Ultra, men skulle gjerne sett en test av SN95G5 og SN25P med lik hardware siden begge er socket 939 nForce chipset.

Lenke til kommentar
Mente jeg så en test på 2 GPU på et kort og 2 skjermkort med SLI hadde samme ytelsen. Så nytten? Vi snakker selvfølgelig om samme GPU i den testen.

Testen var her på hardware.no :roll:

Dessuten er det snakk om SHUTTLE her, er ikke nevnt noe med 2 GPUer

 

Kan godt hende jeg har misforstått, men skjønte ikke helt hva som var poenget ;)

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar
Ikke er det SLI, som var en av de fine tingene med nForce 4, ikke Ultra. BIOS problemer med memory settings, P chassis, masse små vifter osv. Prisen ligger på $420, som hvertfall jeg syntes er litt VEL drøyt.

 

420$ = 2.694KR om du synes det er alt for mye burde du sjekke prisene på shuttle omigjen.

Lenke til kommentar
Ikke er det SLI, som var en av de fine tingene med nForce 4, ikke Ultra. BIOS problemer med memory settings, P chassis, masse små vifter osv. Prisen ligger på $420, som hvertfall jeg syntes er litt VEL drøyt.

 

420$ = 2.694KR om du synes det er alt for mye burde du sjekke prisene på shuttle omigjen.

Man må jo sammenlikne med ting det går an å forholde seg til.

 

På newegg.com koster Shuttle SN95G5 f.ex. $302, på komplett i Norge koster den kr 3.195, ikke 1891, som den skulle kostet ifølge en valutakalkulator. Jeg er ikke så god i matte, men det ser ut som en 10-ganger ikke er så langt unna det vi må ut med her. Hvis man gir dem tvilen til gode så kan vi kanskje få SN25P for 4000. Hvis jeg ikke har gjort noe regnefeil her så står jeg fast ved at jeg syntes prisen er VEL drøy...

Lenke til kommentar

voldsomt så negativ du var da, intel versjonen av denne sb95pv2 koster jo rundt 4500 kr her inorge så synes ikke denne amd-versjonen var så DRØY!!!! dessuten har de allerede fikset denne bios-settingen. og de viftene gjør ikke så mye ut av seg ifølge disse testene :) Synes denne maskinen var et flott innslag i shuttle-verden jeg :)

Lenke til kommentar
Ikke er det SLI, som var en av de fine tingene med nForce 4, ikke Ultra. BIOS problemer med memory settings, P chassis, masse små vifter osv. Prisen ligger på $420, som hvertfall jeg syntes er litt VEL drøyt.

 

420$ = 2.694KR om du synes det er alt for mye burde du sjekke prisene på shuttle omigjen.

Tror du vet MEGET godt at prisen i Norge ikke blir 2694kr, tror heller den blir å ligge på rundt 4500kr. Det er jo litt vel drøyt, men det er jo ike så mange andre AMD64-SFF som duger da. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...