Zocral Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 (endret) Pr idag har jeg et nettverk bestående av: (tlf kontakt 1. etg) - adsl modem - trådløs router - stasjonær PC og laptop Dette fungerer utmerket i første etasje, men nå skal jeg flytte den stasjonære PC ned i kjeller. Dermed må jeg omrokkere på nettverket. I tillegg må jeg ta hensyn til ca 20 cm betong mellom første etasje og kjeller. Inntaket for telefon og parabol/TV-antenne er i et eget "teknisk skap" i kjelleren, med tilkoblede kontakter i hver etasje. Jeg har forsøkt følgende midlertidige oppsett uten hell: tlf inn - adsl modem i teknisk skap kjeller - tlf kontakt 1. etg - trådløs router - laptop Dette fungerer muligens ikke pga av at jeg ikke har en krysset kabelen mellom adsl modem og kontakten i 1 etg. Kan noen bekrefte dette? Evt hvordan kan jeg få forbindelsen krysset? Vedlagt følger en skisse som beskriver hvordan jeg ser for meg det endelige nettverket. Muligens kan/bør jeg kjøpe en router hvor den trådløse routeren er og flytte den til bridgen. Vil det løse noen problemer? Mvh Edit: Redigert skisse for bedre oversikt over nett. Nettverk.doc Endret 18. februar 2005 av Zocral
trost i taklampa Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Trådløst gjennom betong har jeg aldri testet, men denne anmelderen er tydligvis begeistret over følgende produktkombinasjon: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121779&cks=ACC (Linken er kun til kortet, men anmelder nevner routeren i innlegget sitt) Jeg har samme utsyret selv og er strålende fornøyd, men jeg har som sagt ikke betong i heimen.
Zocral Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Skrevet 17. februar 2005 Jeg skal ikke ha trådløst gjennom betongen. Det skal være kabelforbindelse fra kjeller til tlf-kontakt i første etasje. Egentlig tror jeg at trenger jeg kun en vanlig router i det tekniske skapet og heller bruke den trådløse routeren som bridge til laptop'n(dersom det er mulig). Laptopen vil kun bli brukt i første etasje (ikke kjelleren).
Zocral Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Skrevet 17. februar 2005 Beklager bumpen, men jeg skulle gjerne hatt greie på om oppsett på vedlegget i startinnlegget av tråden må ha krysset kabel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå