Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ladetrøbbel på Golf II -88 modell


Jim Pec

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har hatt litt ladetrøbbel med min Golf II i det siste. Først byttet jeg børster. Dette ga ingen endring, så da byttet jeg hele dynamoen.

 

Nå er jo bilen helt tappet for strøm, og jeg må ha hjlep til å få startet den. Den starter fint men "lader" liksom ikke helt på tomgang. Den bare dør ut etter litt. Lysene blir svakere og svakere.

 

Når jeg gasser litt på er det akkurat som jeg kan høre at ladereleet slår inn, og lampen til håndbrekket lyser kraftigere....

 

Lader den ingenting på tomgang, eller er det så lite strøm på batteriet at all strøm fra dynamoen går til "drift"?

Er trikset å lade opp batteriet skikkelig da, eller kan jeg bare starte opp og heller kjøre en runde med det for å lade opp?

 

Veldig takknemlig for all hjelp.

 

Jim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan nesten høres ut som batteriet ditt har tatt kvelden, men prøv å ta det ut og lade det opp over natten. Men ikke ha for høy spenning når du lader det. Når du har gjort det kan du sette på ett voltmeter for å se om du har stabil strøm på batteriet, og skulle det synke drastiskt så må du nok gå til innkjøp av et nytt batteri

Lenke til kommentar

hei igjen!

 

Batteriet er relativt nytt, max 1 år. Det burde holde litt lenger vel?

Jeg fikk målt ladespenningen til null på den gamle dynamoen, likevel kunne jeg kjøre hjem fint.

Det er vel kanskje lite trolig at BÅDE dynamo og batteri skulle ryke samtidig?

 

Men det kan være at batteriet trenger seg en real oppladning igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...