Gå til innhold

Bluescreen ved formatering, sliter med en disk!

tbend

Anbefalte innlegg

Skrevet

Formaterte nettopp, men nå som jeg skal finne den ene av alle lager diskene får jeg bare bluescreen før jeg kommer inn i win... :(

Kan noen fortelle meg noen progz fra diskett som jeg kan scanne disken i MSdos siden jeg ikke kommer inn i win, ikke Sikkerhetsmodus heller.

Må fixe disken fra dos, hjelp meg, har Private bilder på Disken. ( P-ATA )

:cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå kom jeg inn i win med Service Pack 2, men må i diskbehanlingssjappa for å fixe resten.

Der står det at disken ikke er koblet til! ;)

Hmm, diskene vises i Diskbehandling men står at de er frakoblet...

Var noe som heter reaktiver eller noe slikt... hva betyr det?

Endret av tbend
Skrevet

Hvorfor i allstyrende har du valgt dynamisk disk? :)

Hvis du har vært smart nok til ikke å lage software jbod av diskene dine, kan det hende du kan gå inn i diskmanagement og montere de dynamiske diskene i underkataloger på systemdisken din.

Det kjipe med dynamic disk i Win2k og XP Pro er at om systemdisken din går heden av en eller annen grunn, så mister du descriptorene som sier hva diskene inneholder. Det går an å redde ut data med ERD eller et annet disksalvage-system.

En kostbar lærepenge dette, men du har kanskje lært av det. :) Vær smart; Velg Basic (standard) partisjoner med mindre du er 100% sikker på hva du gjør.

Skrevet

Oops, det hvisste jeg ikke.

Jeg har fått opp begge diskene nå.

Men på den ene 160Gb disken står det at det er feil inne i diskbehandling, men disken funker fett for det! :hmm:

Skal jeg ta backup og formatere den disken for å så legge det tilbake igjen som en std disk`?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...