Gå til innhold

SCSI disk med sata kabel?


Zeld

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er nok lite trolig en 15,000 rpm disk (som SCSI skal være)

Men en vanlig S-ATA disk, hvorfor det står SCSI der kan vel noen andre svare på, det vet ikke jeg, SCSI disker leverer ikke 120 GB(tror jeg :roll: )

SCSI-disker MÅ ikke være 15000 rpm, men det er sant at de raskeste utgavene er det.. Er heller ingen ting i veien for at en SCSI-disk kan være 120GB.

 

Greia her er nok at driverne til S-ATA-kontrolleren står listet under "SCSI-devices" e.l i Device Manager. Dette er relativt vanlig, en Highpoint P-ATA-kontroller på et gammelt hovedkort jeg har kommer også frem som "SCSI-device". Dette har ingen praktisk betydning. Så lenge disken fungerer, og det er en S-ATA-disk som sitter på en S-ATA-kontoller, så er det nettopp det det er.

Lenke til kommentar
det er nok lite trolig en 15,000 rpm disk (som SCSI skal være)

Men en vanlig S-ATA disk, hvorfor det står SCSI der kan vel noen andre svare på, det vet ikke jeg, SCSI disker leverer ikke 120 GB(tror jeg :roll: )

Hvorfor SKAL SCSI være 15000 RPM? Jeg ønsker ett svært godt og utfyllende svar på hvorfor SCSI SKAL være 15000 RPM...

 

 

Edit: Sokkalf^ var før meg og skrev det jeg skulle skrive... Så da er jo det greit.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

- SCSI disker trenger ikke være 15 000 rpm, men per dags dato er det ingenting annet enn SCSI (og FC) som leveres med det.

- SCSI disker leveres ikke i 120GB størrelser.

 

At det står SCSI i device manager skyldes at Windows kategoriserer disker på endel tredjeparts SATA/RAID kontrollere som "SCSI devices".

Lenke til kommentar
- SCSI disker trenger ikke være 15 000 rpm, men per dags dato er det ingenting annet enn SCSI (og FC) som leveres med det.

- SCSI disker leveres ikke i 120GB størrelser.

 

At det står SCSI i device manager skyldes at Windows kategoriserer disker på endel tredjeparts SATA/RAID kontrollere som "SCSI devices".

han svarte egentlig for meg :)

Endret av LgitechDInovo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...