Gå til innhold

SATA(N)s disk... Hjelp

piit...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disken min har fått store problemer i det siste... :ermm: Windows starter ikke, verken i safemode eller på vanlig måte... Når jeg putter i min gamle PATA disk, og bruker den som OS og har i SATA disken, går oppstarten treigt som sirup! Den har laget små klikke-lyder innimellom, plus at windows har fått seg noen knekk av og til. Når jeg prøver å leste fra disken får jeg opp I/O error. så alt dette tyder jo på en dødsdiagose, men jeg tror på gjennopplivning! :innocent:

Det er en Maxtor DimondMax 10 300GB SATA 150 HDD som jeg kjøpte når komplett hadde tilbud på de for noen månder siden... :hmm:

Er det mulig å få tak i den dataen på en eller annen måte?? :cry::(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler sterkt... TRegehet og klikk's er rimelig bankers tegn på herpet disk... Du kan forsøke scandisk eller noe, men det spørs. Dersom dette er data du _må_ ha må du ikke tulle med dette selv, men sende disken til ibas og heller betale det hvite i øyet. :(

Wish

Skrevet

Klikkelyder fra harddisker er aldri et godt tegn..husker godt når mine IBM-disker takket for seg; gikk under "The click of death." Siden har jeg merklig nok holdt meg unna IBM/Hitachi :ermm: Hvis du har mulighet, test disken i en annen PC, og prøv evt. en bakup derfra. Last også ned Maxtors diagnoseverktøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...