Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Øke rekkevidde trådøst


Anbefalte innlegg

Jeg har et signal fra en hotspot på hytta, men jeg må holde pcen inntil vinduet på loftet for å være påkoblet. Hvordan kan jeg forsterke mottakerforholdene? Skulle gjerne ha kontakt nede i stua på min trådløse wlanPC med innebygd antenne.

 

Har hørt om Linksys WRE54G Range Expander, men vet ikke hva slags system som brukes på hotspoten. Har noen noen gode forslag, avstanden er 3-400 meter fri sikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips, men jeg er grønn på dette område. Pcen har innebygd wlan med innebygd antenne, kan jeg bytte kort da?

 

Hvis jeg kjøper eller bygger ekstern antenne, hvordan får jeg sendt signalet trådløst videre inne i hytta? Må jeg kjøpe en router å ha inne i hytta? Eller må jeg koble meg opp til antenna med kabel til pcen?

Lenke til kommentar
Takk for tips, men jeg er grønn på dette område. Pcen har innebygd wlan med innebygd antenne, kan jeg bytte kort da?

 

Hvis jeg kjøper eller bygger ekstern antenne, hvordan får jeg sendt signalet trådløst videre inne i hytta? Må jeg kjøpe en router å ha inne i hytta? Eller må jeg koble meg opp til antenna med kabel til pcen?

Du har vel en pcmcia port i siden på maskina di? Det pleier iallefall å være det på de fleste maskiner. Porten er på størrelse med et bankkort, men mye tykkere. Finnes flere wlan kort til disse portene, men ikke så mange som har mulighet for ekstern antenne. Orinoco kortene har en ekstern antenne mulighet, men kontakten er ganske skrøpelig og kan lett bli ødelagt. ArticOc har laget en post der han modder en ekstern kontakt på et kort som i utgangspunktet kun har intern antenne. Har du et par tommeltotter for mye kan du jo teste dette selv! Har gjort det selv og ble veldig fornøyd!

 

Du kan dele tilgangen du får via trådløst videre til flere maskiner. Et alternativ kan være å sette opp en til trådløs router med repeater funksjon enten i hytta eller et sted mellom ap'et og hytta. Da trenger du kun en antenne. Beste hadde vært å få montert routeren i luftlinje med kilden ettersom vegger hindrer kvaliteten og rekkevidden på signalet drastisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...