Gå til innhold

Forskjell på disse høyttalerne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dali Euphonia MS5 koster ca. 75000,-. De er nok ikke bare en god del bedre en dine Dantax høyttalere, de rævkjører garantert dine Dantax...

 

EDIT: Skriveleif...

:!: :roll:

Burde ikke vært nevnt i samme setning engang !

 

Men det er klart at dersom referanse er skrikende høy "DUNK DUNK" lyd, så er det på feil grunnlag å anbefale høytalere.

En god høyttaler bør jo kunne gjengi lyden på et realistisk høyt nivå, og hvor man fremdeles kan høre forskjell på toner, og instrumenter selv om volumet er høyt !

Endret av FallenA
Lenke til kommentar
Dali Euphonia MS5 koster ca. 75000,-. De er nok ikke bare en god del bedre en dine Dantax høyttalere, de rævkjører garantert dine Dantax...

 

EDIT: Skriveleif...

:ohmy: 75 000!!!!!

 

ja da skjønner jeg hvorfor de låter bedre en mine dantax.

 

ville nok si at skal man høre på heavy-metall/rock og delvis trance/techno(*dunk dunk*) musikk så ville jeg ikke anbefale DALI virker ikke som DALI er laget for bassfreaks men for de som virkelig setter pris på god lydgjengivelse og at man skal høre hver eneste lille detalj. er man bassfreak kjøper man CW for der er det bare bass og relativt dårlig mellomtone/diskant. skal man ha litt av hvert ikke spesielt mye bass og ikke er for opphengt i detaljer i lyden så kjøper man JBL. :p dette er MIN mening og MITT inntrykk av det JEG har hørt

 

EDIT: gidder ikke ta med alle merkene bare de som er høyest på lista under "kategoriene" jeg laget.... dantax regner jeg med at ligger et sted mellom CW kategorien og JBL kategorien

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
ville nok si at skal man høre på heavy-metall/rock og delvis trance/techno(*dunk dunk*) musikk så ville jeg ikke anbefale DALI virker ikke som DALI er laget for bassfreaks men for de som virkelig setter pris på god lydgjengivelse og at man skal høre hver eneste lille detalj. er man bassfreak kjøper man CW for der er det bare bass og relativt dårlig mellomtone/diskant. skal man ha litt av hvert ikke spesielt mye bass og ikke er for opphengt i detaljer i lyden så kjøper man JBL. :p dette er MIN mening og MITT inntrykk av det JEG har hørt

 

Dali har mange modeller som fungerer glimrende på heavy,rock og pop.

Lenke til kommentar

Smaken er som baken...

 

Når man skal kjøpe høytalere så er det et par punkter man må overveie før man ber om råd:

 

- Budsjett

- Bruksområdet

- Lydsmak

- Plassering

- Hva skal de kobles sammen med

 

m.a.o. så bør du ha en formening om hva du trenger før du ber om konkrete kjøpsråd. Da blir det mye enklere å komme med gode anbefalinger.

Lenke til kommentar
ville nok si at skal man høre på heavy-metall/rock og delvis trance/techno(*dunk dunk*) musikk så ville jeg ikke anbefale DALI virker ikke som DALI er laget for bassfreaks men for de som virkelig setter pris på god lydgjengivelse og at man skal høre hver eneste lille detalj. er man bassfreak kjøper man CW for der er det bare bass og relativt dårlig mellomtone/diskant. skal man ha litt av hvert ikke spesielt mye bass og ikke er for opphengt i detaljer i lyden så kjøper man JBL. :p dette er MIN mening og MITT inntrykk av det JEG har hørt

 

Dali har mange modeller som fungerer glimrende på heavy,rock og pop.

jeg har faktisk ikke sett noen DALI høytalere med større en 8" basser. og JA jeg vet at man kan få bedre lyd ut av en 8" i forhold til en 10". men alikevel man får liksom ikke samme tryket i en 8" som man gjør i en 10"/12". personelig synes jeg at 12"++ er litt fort trege men.

 

kunne du legge ut noen linker til en DALI høyttaler som egner seg for skikelig hard rock og skikelig metall. og kanskje noen med større en 8" bass.

Lenke til kommentar

ojsann :blush:

 

har forelsket meg i en høyttaler :love: DALI Concept 10 :love: helt min stil. sammenslåing av CW og DALI kan man kalle dette. rå bass samtidig som det er detaljer og fin lyd. synd jeg ikke har 10 000 til høytalere og 5-6000 til forsterker. da hadde det blitt løp å kjøp :thumbup: .

 

(kan ikke koble disse høytalerne på min forsterker det fortjener den ikke. den hadde sikkert klart helt fint uten problemer å dra dem men. Er jo tross alt 4*100W (8ohm). i følge mine beregninger så skal den klare 4*200W(4ohm) har nemelig strømforbruk på 900W. eller vet ikke om det blir sånn som jeg trur jeg men)

 

EDIT: er jo ikke sikkert de hadde spilt så bra på rommet mitt da men. lol. vet nå ALDRI hva som kan skje med lyd på det rommet, siden det får bra lyd i dantax. hhee.

Lenke til kommentar
(kan ikke koble disse høytalerne på min forsterker det fortjener den ikke. den hadde sikkert klart helt fint uten problemer å dra dem men. Er jo tross alt 4*100W (8ohm). i følge mine beregninger så skal den klare 4*200W(4ohm) har nemelig strømforbruk på 900W. eller vet ikke om det blir sånn som jeg trur jeg men)

 

4 x på en så gammel forsterker?Det er nok dessverre bare en 2 kanals forsterker du har,med mulighet for å koble på 4 høyttalere.(speaker A og speaker B).Etter det jeg kan se,er Sansui B-77 på 2x60W i 8ohm.

 

Du skal ha all ære for den glødene interessen din for stereoanlegg.Men du burde kanskje tenke deg om en eller tre ganger,før du svarer på ting du er usikker på.

 

:)

Lenke til kommentar
(kan ikke koble disse høytalerne på min forsterker det fortjener den ikke. den hadde sikkert klart helt fint uten problemer å dra dem men. Er jo tross alt 4*100W (8ohm). i følge mine beregninger så skal den klare 4*200W(4ohm) har nemelig strømforbruk på 900W. eller vet ikke om det blir sånn som jeg trur jeg men)

 

4 x på en så gammel forsterker?Det er nok dessverre bare en 2 kanals forsterker du har,med mulighet for å koble på 4 høyttalere.(speaker A og speaker B).Etter det jeg kan se,er Sansui B-77 på 2x60W i 8ohm.

 

Du skal ha all ære for den glødene interessen din for stereoanlegg.Men du burde kanskje tenke deg om en eller tre ganger,før du svarer på ting du er usikker på.

 

:)

nå skal jeg banke han som sa det til meg. han sa at jeg hadde 4*100W(8ohm) bla bla bla. men det er rart da at denne forsterkeren fint klarer å bånne subkassen min som er over 1000W og den mister lixom ikke "kontrollen" over ellementende.

 

men da var egentlig den gamle forsterkeren min sterkere da men den hadde ikke sjangs til å rikke elementene i dantaxen og med sansui forsterkeren der bånner jeg elementene lenge før max power. nå har ikke jeg SÅ veldig peiling men kan en forklare meg hvordan dette kan gå ann.

 

EDIT: det står "linear a&dc servo" foran på forsterkeren og "limited edition" med gullskrift. har dette noe å si?

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
EDIT: det står "linear a&dc servo" foran på forsterkeren og "limited edition" med gullskrift. har dette noe å si?

Joda, ta en gullpenn og skriv diverse på fronten så skal du se det blir meget bra lyd... :p

 

Neida, fra spøk til revolver. Selv om elementene bunner helt, er ikke det det samme som å ha full kontroll. Elementene kan bunne fordi at forsterkeren ikke har kontroll. Antall watt har ikke alt å si i en forsterker, men hvor mye strøm den kan levere har mye å si...

Lenke til kommentar
nå skal jeg banke han som sa det til meg.  han sa at jeg hadde 4*100W(8ohm) bla bla bla.

Også var det det tenkegreiene igjen da. :hmm:

 

Sansui.us

In Reply to: Re: B77 power amplifier posted by Army on March 31, 2004 at 16:12:16:

 

: I just looked one over last weekend. Lite weight at 17 lb.s Rated at 60 watts per channel. Sold on ePay for $40 or $45 $65 may be a bit high. The one that sold one ePay was nice and clean. Some normal wear on the top due to having other items stacked on top. It was fully functional all lights worked etc... I didn't get to hear it play.

: Regards : Army

 

Does anyone knows about this amp to make a recommendation whether I should get it for $60.It is quite bland looking but it has those LED level power meters.

 

Posted by oddis on February 03, 2005 at 08:57:58:

 

i recommend it.. i have it and it plays VERY clean sound. also a lot of power. its like 60watts per chnnel measured i 8 ohms.

 

sorry my english i am norwegian and was looking for some info on my preamp sansui C-77. then i found this forum and i might as well ansver i thougt.Posted by oddis on February 03, 2005 at 08:57:58:

Du sier jo selv her,at det er 60W pr. kanal.

Ser ut som du må ta en "prat" med deg selv. :p

Endret av egmur
Lenke til kommentar
nå skal jeg banke han som sa det til meg.  han sa at jeg hadde 4*100W(8ohm) bla bla bla.

Også var det det tenkegreiene igjen da. :hmm:

 

Sansui.us

In Reply to: Re: B77 power amplifier posted by Army on March 31, 2004 at 16:12:16:

 

: I just looked one over last weekend. Lite weight at 17 lb.s Rated at 60 watts per channel. Sold on ePay for $40 or $45 $65 may be a bit high. The one that sold one ePay was nice and clean. Some normal wear on the top due to having other items stacked on top. It was fully functional all lights worked etc... I didn't get to hear it play.

: Regards : Army

 

Does anyone knows about this amp to make a recommendation whether I should get it for $60.It is quite bland looking but it has those LED level power meters.

 

Posted by oddis on February 03, 2005 at 08:57:58:

 

i recommend it.. i have it and it plays VERY clean sound. also a lot of power. its like 60watts per chnnel measured i 8 ohms.

 

sorry my english i am norwegian and was looking for some info on my preamp sansui C-77. then i found this forum and i might as well ansver i thougt.Posted by oddis on February 03, 2005 at 08:57:58:

Du sier jo selv her,at det er 60W pr. kanal.

Ser ut som du må ta en "prat" med deg selv. :p

tenkegreiene???

 

er flere som heter oddis eller kaller seg oddis i norge. møtte en på jippi her om dagen som het oddis.... og mange andre setder jeg har regitrert meg på nettet så er oddis brukt defor kaller jeg meg som regel oddis89. har foresten ikke skrevert det der.

 

Joda, ta en gullpenn og skriv diverse på fronten så skal du se det blir meget bra lyd... 

 

Neida, fra spøk til revolver. Selv om elementene bunner helt, er ikke det det samme som å ha full kontroll. Elementene kan bunne fordi at forsterkeren ikke har kontroll. Antall watt har ikke alt å si i en forsterker, men hvor mye strøm den kan levere har mye å si...

 

sto dessverre med sånn "pen" skrift og var ikke skrevet med penn.

 

men er ikke antall watt i en forsterker så mye strøm den klarer å gi a?

___________________________________________________

 

men nå har vi glemt hva temaet i denne posten er, så fra nå av vil ikke jeg svare mer på poster som gjelder meg. skjønner ikke hvorfor jeg var så opphengt i at anlegget mitt låter så bra og på bevist det for alle. bare jeg vet at mitt anlegg låter bra så er jeg fornøyd. sjekk signaturen min "dette er MIN mening"

Lenke til kommentar

var btw innom hifi-klubben der jeg bor idag og fikk en demonstrasjon av classic 12" fra cerwin i kobinasjon med 2 styk 12" sub av samme typen og vet du hva ??

 

DET ER DET RÅESTE JEG HAR HØRT :love::love:

 

bassen var så digg at jeg fikk oregasme (da snakker vi ikke pakkis jalla dunk dunk men orntlig kvalitets bass som som fikk buksa di til og få en ektra kul :p) fikk demo av både rock og new age type mussik og begge deler var ekstremt. diskanten var også upåklagelig riktignok er dette veldig offtopic siden det koster 11200 + forsterker men likevel det sykeste jeg har hørt. tillogmed han som jobbet der sa at det var noe av det råeste som fantes (and i quote hifi-klubben mannen: dette er noe av det RÅESTe jeg har hørt skulle jeg hatt nye og kunne spille litt høyt ville det utvilsomt bli disse + 2 12" sub aka clsc)hvis du ser bort ifra a øret dit er super utviklet og du MÅ ha high end høytalere til 40000 :p vurderer og spare som en djevel nå :whistle:

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
:!: Ville bare informere om et annet oppsett av Cerwin Vega som jeg testet her om dagen !

Bedre "Party" og "Rocke" oppsett tror jeg du skal lete lenge etter.

Passer veldig godt for de med liten plass, og/eller trang økonomi.

F.eks en student, som liker høy partyfaktor.

 

Du trenger følgende !

 

2 stk. 40 - 50 cm stativer (IKEA eller Biltema) helst av typen som kan fylles med sand for å bli extra tunge.

 

1 par CV CLSC 6 høytalere til 1796,-

1 stk CV CLSC 12s sub 3298,-

 

Dette var et oppsett som spiller så bra at det var MORRO å hørre på.

Stikk en tur på HiFi Klubben å hør. Du blir garantert hekta !

 

FA

Som du sier når du hørte CV CLSC12 x 2, og 12" sub x2 så er jo det jeg hørte på et hybelanlegg i forhold, men likefullt et vanvittig bra oppsett som bør appelere til de fleste partyhungrige studenter, og ungdom/voksen ungdom med en litt flat lommebok.

Det oppsettet spiller fletta av de fleste ....Tax høytalere som selges til nesten samme prisen.

Vanvittig mye morro for pengene !

 

Ikke for å tråkke noen på tærne, men når jeg sier ....Tax høytalere så gjør jeg det for å slippe å ramse opp alle merkene ! ;)

 

FA

Lenke til kommentar
Dali Euphonia MS5 koster ca. 75000,-. De er nok ikke bare en god del bedre en dine Dantax høyttalere, de rævkjører garantert dine Dantax...

 

EDIT: Skriveleif...

Det som er litt morsomt er at DynaBel Euforia til 34000,- rævspiller Euphonian når det gjelder detaljerer og klarhet..

 

Men nå er vel Euponian en mer Rocka høyttaler enn Euforia..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...