Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL, 3 pc'er, begrensninger pga 1 gammel maskin?


Anbefalte innlegg

Har bestilt ADSL og vil ha våre 3 pc'er på nett. Har 1 pc (2,4 ghz) stående ved vegguttaket som skal tilknyttes routeren med kabel. Pc nr. 2 er en bærbar (2,8 ghz), og pc nr. 3 er en eldre pentium 3 (500 mhz).

 

De to sistnevnte skal jeg ha trådløs forbindelse til, men er usikker på om den eldste maskinen innebærer begrensninger mht hva slags router jeg kan kjøpe. Ble en gang fortalt at den eldste pc'en kunne få problemer med å takle mer enn en 11 Mbps router / nettv.kort. Forstår ikke helt hvorfor...

 

Har tenkt å kjøpe en D-LINK DI624108I router (108 Mbps), et trådløst D-LINK DWLG650108I (108 Mbps) pc card til den bærbare, og et trådløst D-LINK DWLG120I (54 Mbps) usb adapter til den gamle maskinen. (Pakkepris ca 1500 kroner).

 

Noen grunner til at ovennevnte utstyr ikke vil fungere på alle maskinene - og til at jeg derved ikke bør kjøpe dette??? Hva bør jeg eventuelt gå for i stedet?

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør samme hastighet på alt...

Vet ikke hvordan det er med 108 Mbps/54 Mbps

Men vist du har en 11 Mbps på et 54 Mbps nett så går hastigheten ned til 11 Mbps på nettet..

 

Men er dette kun til internett så holder det lenge med 54 Mbps nett..

Mange opplever at nettet blir ustabilt når det kjøres på 108 Mbps

Endret av taz
Lenke til kommentar

Ok... mener du med dette at jeg ikke bør kjøpe nevnte utstyr, men finne noe som f.eks har 54 Mbps på både router, pc card og usb adapter?

 

Eller vil det fungere greit på internett med nevnte utstyr men med eneste konsekvens at hastigheten blir maks 54 Mbps på nettverket? (...og muligens et ustabilt nettverk med 108 Mbps...?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...