Zlash Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 (endret) Fram til lvl 30 er mage den mest suverene damage dealeren i spillet. Kun rogues har en mulighet til å overgå i form av damage. Etter lvl 30 vil mage brukes mer og mer som support (AOE og CC) og skadeevnen synker. Endret 15. februar 2005 av Zlash
John Keats Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Man kan da ikke uttale seg om nedetid på lvl 20! Ingen klasse har stort med nedetid på så lav level. Okey da
efjen Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 en veldig tvetydig post der... mente du at du har sympati med dem og mener ar de burde få lære seg å spille bedre først eller mente du at de burde lese seg til hvordan man gjør ting før man begynner å spille? OK, kanskje det var tvetydig. Posten var ironisk ment. Ut fra det du skriver, mener du at folk må lære seg en klasse _før_ de begynner å spille den, noe jeg synes er veldig bakvendt.
phervagor Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 ehm, ja. kanskje det er det jeg mener. men for all del. jeg unner førstegangs WoW entusiaster all den tiden og lærdommen de får gjennom de første 10 lvléne. men det er ikke det jeg ville fram til. asså. I lv 20 + så burde du (lest deg frem til eller ikke) kunne kontrollere minions bedre. f.eks som å ha på "aggressive" istedet for "defencive" er MEKTIG irriterende når man er i party. plutselig så begynner den å aggroe andre fiender rundt deg også, og man kommer knapt ut av det med livet i behold, hvis man gjør det i det hele tatt. er det så vanskelig å markere hvert target også klikke ctrl+1? og hvorfor bruke en voidwalker i party, når man allerede har en tank? voidwalkeren er en av de dårligeste tauterene i hele spillet. det at noen warlocker ikke forstår dette, eller ikke "gidder" å skifte virker ganske tafatt for meg. nå blei det mye klaging over warlocks og deres rolle i et party, for helt ærlig så gir jeg blanke i hvordan de spiller når de solo`er. PS: impen rocker shorta i party, uansett om man har en tank eller ei!
Aasgaard Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 og hvorfor bruke en voidwalker i party, når man allerede har en tank? voidwalkeren er en av de dårligeste tauterene i hele spillet. det at noen warlocker ikke forstår dette, eller ikke "gidder" å skifte virker ganske tafatt for meg. Alle de gangene jeg har spilt i instancer med gode grupper på level 60 har vi brukt VW når warlock har vært med. Uten unntak tror jeg. Da har vi spilt med to tanks i tillegg, gjerne en paladin og en warrior. VW har da fungert som 3. tank. Én tank er veldig sjelden nok, jeg skjønner ikke hvorfor du heller vil ha imp hvis gruppa kun har én tank. VW er en fullt brukbar 2. tank. Her virker det som du bommer mer enn de som "ikke gidder å skifte". Imp bruker man når man over hodet ikke har bruk for flere tanks. De er greie fordi de har staminabuff, og de skader jo litt mer enn VW, men så dør de så fort noen puster på dem også. Med phase shift kan de riktignok ikke angripes, men da kan de ikke gjøre annet enn å vandre rundt som en tobeint staminabuff heller.
thomanil Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 (endret) f.eks som å ha på "aggressive" istedet for "defencive" er MEKTIG irriterende når man er i party. plutselig så begynner den å aggroe andre fiender rundt deg også, og man kommer knapt ut av det med livet i behold, hvis man gjør det i det hele tatt. er det så vanskelig å markere hvert target også klikke ctrl+1? Spesielt festlig med over-ivrige pets som angriper alt mulig, når man er mage og skal foreta litt crowd control med polymorph. <Kaste poly, "BREEEEK", pet'en angriper sauen umiddelbart, herr monster er tilbake igjen. Flott.> Endret 15. februar 2005 av thomanil
phervagor Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Imp bruker man når man over hodet ikke har bruk for flere tanks. De er greie fordi de har staminabuff, og de skader jo litt mer enn VW, men så dør de så fort noen puster på dem også. Med phase shift kan de riktignok ikke angripes, men da kan de ikke gjøre annet enn å vandre rundt som en tobeint staminabuff heller. jeg mener fortsatt at det er bedre... god stamia = raskere health + mana regen = raskere kills. VW har i tillegg UFATTELIG low attackpoint. warlocken har større melee attack enn VW'n. og thomanil: jeg kunne ikke vært mer enig! akkurat hvordan jeg føler det gang på gang på gang.
efjen Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 (endret) f.eks som å ha på "aggressive" istedet for "defencive" er MEKTIG irriterende når man er i party. plutselig så begynner den å aggroe andre fiender rundt deg også, og man kommer knapt ut av det med livet i behold, hvis man gjør det i det hele tatt. er det så vanskelig å markere hvert target også klikke ctrl+1? Det er dumt å ha aggressive på peten ja. Men det kan ikke ha vært særlig gode warlocks du har spilt med da. Selv bruker jeg alltid Passive (både i grupper og alene), sånn at jeg har full kontroll på hvor den går. Og slike petproblemer gjelder vel like mye dårlige hunters? Husk uansett at dumme feil skyldes enkeltspillerne, og ikke klassen. Jeg har sett mange utålmodige mages som tiltrekker seg agro fra 4-5 mobs i stedet for 1-2. Ikke særlig kult for gruppa. Men jeg har også sett flere gode mages som, så langt jeg kan se, bidrar bra til gruppa. Endret 15. februar 2005 av efjen
thomanil Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 (endret) f.eks som å ha på "aggressive" istedet for "defencive" er MEKTIG irriterende når man er i party. plutselig så begynner den å aggroe andre fiender rundt deg også, og man kommer knapt ut av det med livet i behold, hvis man gjør det i det hele tatt. er det så vanskelig å markere hvert target også klikke ctrl+1? Det er dumt å ha aggressive på peten ja. Men det kan ikke ha vært særlig gode warlocks du har spilt med da. Selv bruker jeg alltid Passive (både i grupper og alene), sånn at jeg har full kontroll på hvor den går. Og slike petproblemer, som du tydeligvis opplever ofte, gjelder vel like mye hunters? Husk uansett at dumme feil skyldes enkeltspillerne, og ikke klassen. Jeg har sett mange utålmodige mages som tiltrekker seg agro fra 4-5 mobs i stedet for 1-2. Ikke særlig kult for gruppa. Men jeg har også sett flere gode mages som, så langt jeg kan se, bidrar bra til gruppa. Merknad til inlegget mitt over; ja, jeg er selvfølgelig klar over at sånne situasjoner skyldes spillerne, ikke klassen som sådan. Måtte bare lufte litt frust.. Jeg har faktisk brukt mest tid ikke-solo sammen med en annen spiller som er warlock, og han er et skinnende eksempel på god pet-bruk. Endret 15. februar 2005 av thomanil
Aasgaard Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 jeg mener fortsatt at det er bedre... god stamia = raskere health + mana regen = raskere kills. VW har i tillegg UFATTELIG low attackpoint. warlocken har større melee attack enn VW'n. Helt, helt feil. For det første har ikke stamina noe med regenerering av health/mana og gjøre, stamina angir kun hvor mye helse du har som maks. +1 stamina gir +10 helse. Det er selvsagt fint, men en priest på samme level har bedre stamina buff. Det er spirit som angir regenereringsraten til liv og mana. Resten av det du skriver henger heller ikke helt på greip. Du dreper ikke vesentlig raskere med en imp. Jada, den skader litt (ikke spesielt mye den heller), men det er forsvinnende lite i forhold til hva resten av gruppa denger ut. Du kan fort ende opp med å bruke lenger tid på ting med en imp. En tank mindre = mer skade på andre (spesielt castere). Mer skade betyr større behov for healing, som igjen betyr at det brukes mer mana, hvilket øker nedetiden betraktelig. Behovet for å heale en VW er ikke så stort, den regenererer liv og mana langt raskere enn spillere, og om healerne i gruppa har lite mana er det ingen krise å la en VW dø. Jeg snakker av god erfaring fra level 60 her. Hvis du ikke gjør det selv kommer resten av gruppa til å be deg dra frem VW når du kommer deg dit.
phervagor Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 (endret) selv lurer jeg på hvor mange ganger jeg har sett Aasgaard sagt at han har "erfaring fra lv 60" i denne tråden. bare en tanke anyways. yeh. stamina. my bad. tenkte feil der. sorry. liker fortsatt impen bedre i party. og efjen: nei, jeg klager/syter jo ikke over de som _klarer_ å bruke pet'n godt. jeg er bare frustrert på de som IKKE gjør det. sier seg jo selv. man klager jo ikke på noen som allerde klarer seg godt. Endret 15. februar 2005 av phervagor
John Keats Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Jeg husker jeg spillte som Warlock. bruke VW på Passive og hadde den som tank i gruppa. Det eide også i solo, selvom det tok en stund å drepe motstanderene siden VoidWalkeren måtte skade mer enn meg selv for å holde aggro på motstanderen. Men det funka bra og jeg kunne faktisk ha opptil 3 eller 4 motstandere på en gang. Jeg brukte Health Funnel for og overføre health til VoidWalkeren og brukte Drain Life på motstanderene. Et par kontrollerte Fear her og der førte også til at jeg klarte jeg å ta alle sammen. Min mening er nå at VoidWalker er beste Pet.
Zindre- Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 og hvorfor bruke en voidwalker i party, når man allerede har en tank? voidwalkeren er en av de dårligeste tauterene i hele spillet. det at noen warlocker ikke forstår dette, eller ikke "gidder" å skifte virker ganske tafatt for meg. snip Selv syntes jeg det er nok med 2 tanks, men har bare spillt til 35 tidligere da så... Men det gikk faktisk å ta DM men to VWs som eneste tanker.
Aasgaard Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 selv lurer jeg på hvor mange ganger jeg har sett Aasgaard sagt at han har "erfaring fra lv 60" i denne tråden. bare en tanke anyways. yeh. stamina. my bad. tenkte feil der. sorry. liker fortsatt impen bedre i party. Vel, beklager om jeg nevner det for ofte, men hvilken erfaringsgrad man har er veldig relevant. Det er alt for mange som kommer med sine erfaringer fra level 10-20-30, og tror at det er representativ for spillet generelt. Det ville for eksempel være interessant å høre hvilken erfaring du har som grunnlag for dine synspunkter. Spilte mye sammen med denne warlocken, et par bilder om noen er interessert. Blackrock Depths (instance) Warlock med Doomguard Edit: Zindre-: Jada, to er gjerne nok, men med tre har man større sikkerhet, og ofte kan ting som er vanskelig med to bli vesentlig enklere med tre.
phervagor Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Vel, beklager om jeg nevner det for ofte, men hvilken erfaringsgrad man har er veldig relevant. Det er alt for mange som kommer med sine erfaringer fra level 10-20-30, og tror at det er representativ for spillet generelt. Det ville for eksempel være interessant å høre hvilken erfaring du har som grunnlag for dine synspunkter. vel. for ganske mange så er det gnaske representativt, da mange pleier å gi slipp på sin character rundt da og heller begynne en ny en. men ja. skjønner hva du mener. men man trenger ikke å nevne det så mange ganger.. folk vil tro du er en skrytepave:P folk som er interessert i tråden leser vanligvis hele tråden, så de husker hvem som har nevnt det en gang, hvis ikke så blar man tilbake for å skjekke:)
Aasgaard Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 vel. for ganske mange så er det gnaske representativt, da mange pleier å gi slipp på sin character rundt da og heller begynne en ny en. men ja. skjønner hva du mener. men man trenger ikke å nevne det så mange ganger.. folk vil tro du er en skrytepave:P folk som er interessert i tråden leser vanligvis hele tråden, så de husker hvem som har nevnt det en gang, hvis ikke så blar man tilbake for å skjekke:) Det er jo synd i så fall, man får se fryktelig lite av hvordan klassen blir. Klassene blir mer unike og interessante jo lenger ut i spillet man kommer. Skryt og skryt, det er ingen stor prestasjon å nå 60 på 3 måneder. Synes bare det er litt viktig å presisere at jeg snakker om end-game, og ting ikke nødvendigvis forblir slik det ser ut til på lvl 20.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå