Kyppre Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 (endret) Hei, har nå spilt en stund som Warlock, og "beundret" en Mage. Har lagt merke til at Mage'n til nå har gjort enormt mer skade enn meg. Er dette noe som jevner seg ut eller er Mage generelt er med damage dealing class? jeg vet at Warlock er mer på DOT's men synes Mage'n virket veldig overlegen. Liker liksom Warlock pga Warlock i Warcraft 1 var tøff. og at den har pet og får gratis Mount. Får Warlock mer og mer DOT eller får han bra vanlige spells også? (Mage Vs. Warlock) Endret 14. februar 2005 av Kyppre
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Fire mage er vel den beste dps dealern ja.
John Keats Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Warlock er generelt en solo class. Fear for å holde motstanderen på avstand mens man bruker DOT.
Kim Roger Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 mage har en del mer downtime enn warlock. så warlock kan drepe flere monstre før den må regaine mana
efjen Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 (endret) Jeg spiller warlock nå (lvl 20). I beta hadde jeg en på lvl 28. Altså er jeg ikke høyt lvl, men her er det jeg tror om spørsmålet ditt: Mage har helt klart høyere DPS enn warlocks. (Eller kan den overgås av en heavy destruction warlock? Jeg vet ikke.) Men samtidig har de mye mer dødtid. De må jo sette seg ned og drikke for anhver mob de dreper. Dette ser for meg veldig kjedelig ut. Med min lvl 20 warlock og Void Walker kan jeg meie ned mobs uten pauser i det hele tatt. (Dette gjelder mobs på mitt eget lvl. Hvis de er 1-2 lvls høyere, brenner jeg manaen litt fortere. Da bruker jeg bare Life Tap for å få ny mana på et blunk.) Hvis jeg dør, resurecter jeg meg med en soulstone, så slipper jeg løping også. Altså har mages mye mer kjedelig dødtid enn warlocks tror jeg. Kanskje noen med høyere lvl har et annet syn på saken. Dødtiden avhenger dog av hva slags talentbuild du har. Affliction-warlocks har minst dødtid. Destruction-warlocks er mer vanlig på høyere lvl tror jeg. PvP har jeg ikke peiling på ennå, men på US-forumet har jeg lest flere ganger at en god warlock eier en like god mage nesten hver gang i 1v1. EDIT: Skrivefeil Endret 14. februar 2005 av efjen
John Keats Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Warlock har Fear. Det er det fine med dem.. De kan holde motstanderen på avstand så og skyte Shadow Bolt på dem, mens motstanderen ikke får gjort en ting.
Kyppre Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Skrevet 14. februar 2005 Ok, at Mage hele tiden må "slappe" av for å få regainet magi er et MEGET stort minus i mine øyne, valget har falt.....og det har falt på WARLOCK takk for svar
efjen Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Ok, at Mage hele tiden må "slappe" av for å få regainet magi er et MEGET stort minus i mine øyne, valget har falt.....og det har falt på WARLOCK takk for svar OK, lykke til! Håper vi får det moro som warlocks! Jeg har lest at warlocks blir en mer interessant klasse etter lvl 30, så det gleder jeg meg til. Jeg synes den ser tøff ut allerede.
Taykun Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Generelt Mage er helt klart en mye kraftigere damagedealer enn warlock. Men som andre sier, warlock er bedre til soloing. En warlock har patetisk armor rating, men den har pets, derav blant annet void har taunt. (skaffer pet'n hat) Warlock får flere og flere DoTs ja. Det er stort sett det det går i, men noen av de er veldig gode. Et eksempel er "Curse of Agony" Curse of Agony Rank: 6 Skill: Affliction Lvl: 58 Curses the target with agony, causing 1095 Shadow damage over 30 sec. This damage is dealt slowly at first, and builds up as the Curse reaches its full duration. Only one Curse per Warlock can be active on any one target. PvP Warlock: Warlock er ikke dumt i PvP, men de er klart bedre i PvE siden de kan bruke pets til å tanke der. De har som sagt fear, som holder motstanderen på avstand mens de fyrer løs noen sinnsyke DoTs. Fear er utrolig praktisk i PvP, men også i PvE. De kan klart tape mot andre motstandere, bare motstanderen vet hvordan man tar de. De er ikke like gode i PvP som PvE. Få bruker pets i pvp 1vs1, siden de har nok å holde styr på allerede. Mage: Og som warlocken, har de en utrolig lav armorrating. Men til PvP derimot, er de gode, hvis man vet hvordan man spiller de. De har veldig høy damage på spells, og med et bra talent-oppsett, som feks fire-mage kan de være sinnsykt gode. De kan drepe mange før de klarer å komme nær de, og kommer man nær de kan de enda ta en med noen kjipe tricks. (de kan blant annet senke downtime på spells til 0, slik at den kan nuke konstant) Polymorph er veldig praktisk i PvP, siden motstanderen din forvandles til en sau. En dum ting med å bruke polymorph i PvP, er at motstanderen faktisk regenerer HP mye fortere enn normalt. PvE Warlock: Warlocker er ekstremt gode til å gå solo i PvP. De kan ha pets, der noen har taunt, slik at petsene kan tanke. De får et nytt pet hver 10ende lvl. Det siste de får er Infernal. De bruker heavy DoTs i PvE også, men her brukes det mer instant-damage spells enn i PvP. Hvis det går til "plassen du vet" kan de alltids bruke fear. Fear er veldig praktisk i PvE også. Fear i maks, rank 3, fås i lvl 56. I rank 3 får den uniten du bruker spellen på til å løpe rundt som gal i opptil 20 sekunder. Gir god tis til å stikke av hvis man sliter, eller til å sette DoTs / fyre av andre spells. (merk, all dmg påført avbryter fear) Mage: Mager er dårligere i PvE, siden de ikke har noen pets til å tanke for segog derfor betydelig dårligere enn warlock. Mager spiller mye bedre PvE hvis de har en tanker med seg, mens de gjør stor damage ved siden av. Mager får en del praktiske spells, som teleporting (utrolig praktisk) og Polymorph (forvandler offeret ditt til en sau). Polymorph er mer praktisk i PvE enn PvP, som blant annet å stikke av når du sliter, alene eller i party. Forresten. Ok, at Mage hele tiden må "slappe" av for å få regainet magi er et MEGET stort minus i mine øyne, valget har falt.....og det har falt på WARLOCK takk for svar Dette er jo 100% feil (av de som har sagt det)... Noe av det som er digg med mage, er at de IKKE må dette. Klart, de må vile. Men det må warlocks og.. Og det som er med mage er at de kan crafte seg mana-drikker, og mat. MEGET kraftfulle og. Allerede i lvl 20 kan de lage mana-drikker som regenerer 835/24 secs. Ikke mye downtime der spør du meg. Og de lager kraftigere og kraftigere utover som de øker i lvl. At de må sette seg ned annenhver kamp, er tull. De må avogtil hvile, men når de må er det ikke lenge. Kjenner flere mager som har spilt til lvl 40 på betaer, og de kan verifisere at downtimen på langt nær er så lang som folk vil ha den til. Andre classer har mye mer downtime enn dette. Mange ting jeg har sagt her har sikkert blitt sagt før, men følte at jeg måtte ta alt med for å få med sammenhengen. Hvis det er noe mer noen lurer på, spør i vei. Kanskje jeg kan svare. Ikke at jeg er noen selvutnevnt WoW-ekspert, men har spilt EU, US og korea beta, og spiller retail nå^^ Taykun~
Omar Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Få bruker pets i pvp 1vs1, siden de har nok å holde styr på allerede. Altså, det er jo bare å trøkke ctrl+1 så angriper pettet. Ikke så meget stress det vel.
Taykun Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Få bruker pets i pvp 1vs1, siden de har nok å holde styr på allerede. Altså, det er jo bare å trøkke ctrl+1 så angriper pettet. Ikke så meget stress det vel. Få bruker det. Har møtt mange, ikke så mange av de har brukt pet i pvp. Når det er aktivt pvp med mange folk, bruker de fleste jeg kjenner det. Men her var det snakk om 1vs1 generelt? I 1vs1 angriper de færreste pets uansett. Men klart de har en dmg de og, og gjør en forskjell. Og her sa jeg at de fleste ikke gjør det, ikke at jeg ikke ville gjort det selv. Får beklage at jeg ikke påpekte at det var det jeg mente.
John Keats Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 (endret) Jeg spiller mage og kan bekrefte at downtime IKKE er så stor som folk vil ha det til.. I level 20 kunne jeg fint drepe 4-5 mobs uten å sitte å drikke.. også kan mage summone vann som gjør at det blir gratis å regenerere mana fort.. Når man har restore 2000 mana over 45 sec så går det ganske radig.. hehe Endret 14. februar 2005 av Smeagoldfish
efjen Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 (endret) Når man har restore 2000 mana over 45 sec så går det ganske radig.. hehe Jeg regner med at når man er på et slik lvl at man kan lage sånne items, så har man også et tilsvarende stort manaforbruk. At Warlocks har mindre downtime enn mages, er noe det ser ut til å være bred enighet om. Hvorfor? Fordi en (affliction) warlock bruker mindre mana en mages, ganske enkelt. At de må sette seg ned annenhver kamp, er tull. Det kan så være, som jeg påpekte i starten av mitt innlegg har jeg aldri spilt på høyt lvl. Få bruker pets i pvp 1vs1, siden de har nok å holde styr på allerede. Hæ? Warlocks har _alltid_ pets ute, og da særlig i 1v1 pvp, siden slike kamper oppstår når warlocken arbeider solo. Og når peten først er der hele tiden, må man jo være dum for ikke å bruke den. Hvis du leser litt på warlock-forumet, vil du se at Succubus' Seduce-spell er svært viktig for warlocks i 1v1 pvp. (Dette kommer fra lvl 50-60-spillere, bare se selv, det er mange innlegg som omhandler pvp der.) Imp bidrar med betydelig DPS, og med Void Walker ute kan man bruke Sacrifice for å få skjold i 30s. Peten brukes altså flittig i 1v1 pvp. Felhunter er bra mot casters. Men slik jeg har forstått det, er Succubus best i de fleste 1v1-encounters. (Som sagt har jeg ikke PvP-erfaring selv, da jeg spilte på en PvE-server i beta, og bare er lvl 20 i retail nå. Det jeg skriver ovenfor er imidlertid fellesnevnere i de fleste innlegg som omhandler 1v1 pvp skrevet av høyt-lvl spillere.) Endret 14. februar 2005 av efjen
WarpX Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 (endret) Spiller Warlock selv, og det er mye mer givende enn Mage. Mer å holde styr på - men det liker jeg, da går man ikke lei Kommer til å gå PvP style med skillpoints, dvs minimalt med points på pet-siden Endret 15. februar 2005 av WarpX
phervagor Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 er mage. digger det. var lv 36 warlock i beta, og liker mage mye bedre. ja, man dør nokså ofte, men det er kun hvis du spiller uforsiktig (som meg) og bare baller på og håper på det beste. men allikevel får du gjort ting mye fortere enn en warlock. dessuten syntes jeg at warlocken ikke var helt ferdig. for mye ting lixom. og! som en sidenote. det er altfor mange som velger warlock, som har absolutt null peiling på hvordan man bruker pet'ten som best under (spesielt) parties. helt bak mål.
efjen Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 og! som en sidenote. det er altfor mange som velger warlock, som har absolutt null peiling på hvordan man bruker pet'ten som best under (spesielt) parties. helt bak mål. Ja, folk må jamen lære seg spillet før de begynner å spille!
phervagor Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 en veldig tvetydig post der... mente du at du har sympati med dem og mener ar de burde få lære seg å spille bedre først eller mente du at de burde lese seg til hvordan man gjør ting før man begynner å spille?
Aasgaard Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Man kan da ikke uttale seg om nedetid på lvl 20! Ingen klasse har stort med nedetid på så lav level. Noe riktig og en del rart som blir sagt her. Jeg har ikke spilt warlock lenger enn 22, men jeg har til gjengjeld spilt bra mye sammen med en lvl 60 warlock i den europeiske betaen. Mage og warlock har kanskje enkelte ting til felles, men de er også ganske ulike. Hvert til sitt bruk. Mage er den suverent beste til å dele ut skade av alle klasser i WoW. De tåler ikke stort, men de skader mye, og ikke minst; de kan skade mange relativt mye samtidig. En mage som velger å fokusere på fire skader mest, men han svir også av mana i et ganske forbløffende tempo. Resultatet er at det blir mye nedetid. Da snakker jeg på høy level. Når du lager den beste drikka du klarer må du typisk drikke to slike før du har fått full mana, det tar såpass med tid at det absolutt er verdt å ta med i betraktningen. En ice-mage skader ikke like mye, men han har andre fordeler. Manan holder lenger, og de er gode på "crowd controll" (cc). De kan fryse fast fiender slik at de ikke klarer å angripe gruppa som de vil. Noen andre nyttige ting en mage får er portaler (til storbyene), sheeping (gjøre en fiende om til en sau i en periode), og muligheten til å lage brød/vann selv. En warlock er mer tilpassningsdyktig. Alt etter hvordan du plasserer talentpoeng og hvilke dyr du bruker vil du kunne fylle ulike roller. Voidwalker blir en ganske brukbar tank etterhvert, imp er en vandrende staminabuff, felhunter en fin mana-suger. Som warlock er det skade over tid du fokuserer på, ikke maksimal skade på kort tid (som en mage). Om du klarer å holde "dots" (damage over time) ved like på flere fiender kan det gjøre et ganske stort utslag for ei gruppe. Som warlock har du også en del nyttige egenskaper som gjør livet enklere for ei gruppe. Tenker da spesielt på soulstone, som kan redde grupper om alle skulle dø langt inne i en instance. Hvis du har kastet soulstone på gruppas healer kan han/hun "resse" seg der dere døde, og kan deretter vekke opp resten av gruppa igjen. Vet at shaman har noe lignende på seg selv, men det er det ingen klasser som har hos alliance, så med mindre man har med seg en warlock er det bare å starte på nytt på begynnelsen av instancen om det skulle skjære seg. Warlock har også "summon" som kan være utrolig praktisk mange ganger. Hvis warlock og to andre i gruppa er samlet på samme sted kan de summone andre i gruppa. Du kan med andre ord hente inn et gruppemedlem som befinner seg langt borte på nulltid. Ja, du får også gratis "hest", men så er også klassen meget dyr da du i tillegg til dine egne ferdigheter også må kjøpe til "dyrene" dine. Behovet for mages er nok større. Det er sjelden du hører at man ikke kan gjøre en viss quest uten å ha warlock i gruppa, men det samme hører du ofte om mage. Derfor er det nok enklere for en mage å finne grupper enn for en warlock, og jeg håper virkelig at flere velger mage enn warlock, men når det er sagt er det absolutt behov for en del gode warlocker også. Når det gjelder soloing er warlock veldig god, men det fungerer fint med mage også. Ser noen nevner fear her, det bruker man fint lite når man soloer. Du lar dyret ditt holde fast det du skal ta. Fear er ukontrollerbar, ting løper utenfor rekkevidde, de drar med seg andre fiender, osv. Det er langt mer praktisk å holde det du skal drepe stille f.eks. med en voidwalker. Uansett: Å være god til å soloe er flott, men til syvende og sist er det i grupper du kommer til å bruke mest tid. Det aller meste av innhold for topplevelkarakterer er utilgjengelig hvis du er alene.
Sheel Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Fire mage er vel den beste dps dealern ja. Av de forskjellige talent-trærne ville jeg tro det er Frost, som gir høyest dps (Damage Per Second) da men.. Frost mage kan sånn ca. kaste 2 frostbolt (jevnt med en liklevlet Firemage) hele tiden, så det blir jo på en måte dobbeldps iforhold til Firemage. Om dere skjønner meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå