Gå til innhold

Trenger nytt PCI-E skjermkort, åpne pipelines

xadios

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny maskin..

AMD Athlon 64 kjerne, og hele pakka. MEN, jeg har lest en god del om pipelines og vertex o.l og sliter med å velge et kort som er lett å klokke og kan åpne mange pipelines.. Jeg har tenkt meg PCI-E kort som er rimeligere å kjøpe nå for tida enn AGP.

Jeg har lest en del på forumet om kort til ca 3500, men det overgår budsjettet mitt.

Men er det noen av dere som vet om noen kort som er billige nok til å raskt få et MYE bedre kort? Jeg har tenkt å brukes maks 2000 på det..

Endret av xadios
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da er det eventuelt Geforce 6800LE som gjelder..men, % sjanse for å få åpnet alle piplines er ikke så veldig stor..Du kan eventuelt kjøpe ett 6600GT som er ett bedre kort enn 6800LE..Klokke det litt oppover..Og det er ikke noe kort til under 2000 som du kan modde å plutselig få ett MYE bedre kort..Bare viss du lykkes med modding av 6800LE..Du vil vel få en mellomting av 6800 og GT..Siden minnet setter sine begrensninger..

Endret av nikhuse
Skrevet

Skjønner, men vet du om noen linker om tester eller noe lignende der folk har gjort noe slik? Greit å få med seg hele bildet før man kjøper et kort og innser at dette var helt på trynet! ;)

Skrevet

Men er det noen spesielle kort som er å anbefale når man første kjøper? Noen som skiller seg ut for å bra kort men ikke for dyre, da tenker jeg på priser over 3000.

Skrevet
Skjønner, men vet du om noen linker om tester eller noe lignende der folk har gjort noe slik? Greit å få med seg hele bildet før man kjøper et kort og innser at dette var helt på trynet! ;)

Hei,

Har du prøvt søkefunktjonen her på forummet. :thumbup: Mange tråde om dette.

(søkeknappen er plasert oppe i høyre hjørne).

Ellers er der jo google.com.

Mvh

Kimmer

Skrevet

Joa, jeg har søkt gjennom forumet, men etter det jeg har lest så er det så mange muligheter at jeg har vanskelig for å bestemme meg ;)

Skrevet (endret)

Fra Nvidia: 6800GT..Kan plukkes opp fra rundt 3000..Og fra ATI kan ett x800 pro vivo plukkes opp til samme prisen..vivo versjonen er kjent for å villig kjøres på XT PE nivå..

Edit: sistnevnte må man åpne piplines..XL versjonen har 16 stk..

Endret av nikhuse
Skrevet

Ok. Jeg fant frem et kort på komplett her..

Noe rimelig kort? leste om at som regel er 256 ram litt vel mye siden kortet fort blir gammelt i utviklinga, og directx'n blir gammel...

Skrevet

Radeon X800XL koster rundt 2700kr. Det har 16 pipes, og du slipper å åpne noe som helst. Mye bedre enn å kjøpe noe for ca samme pris og måtte sjanse på modding....

Skrevet

Kanskje det greieste det.. Får vel se om det blir no klokking o.l for å presse ut mest mulig av kortet.. Takk for tipset mad_arab.. Søkte litt på kortet og det er det greieste jeg har sett hittil. :thumbup:

Skrevet

ATi X800Pro VIVO og satse på å få flasha til XT PE og åpne de resterende 4 piplines for å få 16pipelines.

Eeeeller ATi X800XL og satse på at det lar seg klokke til XT PE hastigheter, må muligens skifte kjøler, men det vill iallefall gjort det uansett... :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...