inzyr Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 Hei Vel det har seg slik at jeg har muligheten for å få noe programvare, men jeg må forsikre meg om at det blir ansett som lovelig. Det jeg da får er en original lisens som kan registreres på utviklernes hjemme side og som gir meg tilgang til oppdateringer. Men jeg får ikke noe box, manualer, egentlig ikke noe som helst foruten en cd. Denne cd'en er ikke den original, men det er en brent version som ikke engang er en eksakt kopi av original cd'en, den er modifisert for å inneholde noe ekstra informasjon. Så alt jeg får er en original lisens og en modifisert brent cd. Ville dette bli sett på som lovlig eller ulovlig?
riktig Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 Jeg tror at så lenge lisensen er lovlig spiller det ingen rolle om det er en brent CD eller ikke.
bleidd Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 Denne butikken har vært oppe til diskusjon før... Husker ikke hva den heter, men trådstarter vet det vel. Søk på forumet her
inzyr Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Skrevet 13. februar 2005 Jeg snakket om et kjøp fra en beskjent, men om en butikk gjør noe sånt og om det har vært en diskusjon om dette så ville jeg vært veldig interesert.
Musty Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 det er akkurat som Mp3-saken som er oppe for stortinget nå.. du betaler ikke for cd-platen (delvis heller ei for programmet), men for en lisens til å bruke den..
gresh Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Ville krevd en garanti for at lisensen er ubrukt, eller ikke brukes av andre. I tillegg ville jeg hatt en kvittering.
Alastor Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Er lisensen gyldig, så er det samma hva det andre er for å si det sånn . Men skaff deg en skikkelig kvittering, da dette fort kan bli litt shady businness om lisensen plutselig ikke var gyldig allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå