audhage Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 (endret) (Vet ikke helt hvor jeg skal poste denne, så om moderator finner og mener det er feilpostet hadde det vært fint om moderator flyttet den) Hei Hvilket system bruker SplinterCell: Chaos Theory? OpenGL (nVidia) eller Direct3D (ATI)? Grunnen til at jeg spør er nemlig valg av skjermkort. Takker for alle svar! Mvh Audun Hagen EDIT: Omformulering) Endret 13. februar 2005 av audhage
audhage Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Skrevet 13. februar 2005 Hvilket system det bruker. Om det baserer seg på OpenGL (nVidia) eller Direct3D (ATI). Det var det jeg mente. Mvh Audun Hagen
Wooho Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Sist gang jeg sjekket var det Nvidia, det vil si at Nvidia reklamerte på enten Splinter Cell 1 eller Splinter Cell Pandora Tomorrow "The way it`s mented to be played" eller noe slik. Kan hende jeg tar feil. Men uansett det spiller ingen rolle om det er Open GL eller Direct 3D pga du vil ikke merke den store forskjellen i antall FPS uansett om du bruker verken ATI eller Nvidia.
audhage Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Skrevet 14. februar 2005 Ok. Takker for svar. Da blir det nok x800xt (pe) på meg da
audhage Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Skrevet 14. februar 2005 Du blir ikke skuffet Håper ikke det . Har sendt mail til Digitalimpuls og spurt om noen rabatter, men jeg tviler sterkt på at jeg får det. Liker nemlig bedre å handle over disk og er velfig glad i Digitalimpuls. Ellers blir det vel ukens tilbud på Komplett da. Mvh Audun Hagen
Wooho Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Ok. Takker for svar. Da blir det nok x800xt (pe) på meg da Du blir ikke skuffet, dette skjermkortet er verdt hver eneste rødt øre etter min mening!
TCi Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 (endret) Uansett... Splinter Cell serien bruker Direct3D motoren. Alle skjermkort støtter Direct3D. Endret 14. februar 2005 av TCi
audhage Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Skrevet 14. februar 2005 Uansett... Splinter Cell serien bruker Direct3D motoren. Alle skjermkort støtter Direct3D. Om det bruker Direct3D er jo ATI det beste alternativet. En ting er jo at både STI og nVidia støtter både OpenGL og Direct3D 100%, men ATI har jo "spesialisert seg på Direct3D mens nVidia på OpenGL. (hvorfor står det da reklame for nVidia på det da? ) (Jeg fikk rabatt på Digitalimpuls Elsker den butikken. ) Takker for alle svar. Mvh Audun Hagen
TCi Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Uansett... Splinter Cell serien bruker Direct3D motoren. Alle skjermkort støtter Direct3D. Om det bruker Direct3D er jo ATI det beste alternativet. En ting er jo at både STI og nVidia støtter både OpenGL og Direct3D 100%, men ATI har jo "spesialisert seg på Direct3D mens nVidia på OpenGL. (hvorfor står det da reklame for nVidia på det da? ) (Jeg fikk rabatt på Digitalimpuls Elsker den butikken. ) Takker for alle svar. Mvh Audun Hagen Forskjellen er meget minimal. Og grunnen til at det er Nvidia reklame er fordi Nvidia legger noen penger i lomma på produsentene for å promotere skjermkortene sine... Selv om det reklameres for Nvidia så betyr det ikke at det er det beste alternativet.
TDK Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Ok. Takker for svar. Da blir det nok x800xt (pe) på meg da Du blir ikke skuffet, dette skjermkortet er verdt hver eneste rødt øre etter min mening! Utvilsomt er godt valg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå