Moonscape Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 (endret) Jeg tenker på å kjøpe meg enten et nytt grafikkort ELLER nytt hovedkort og CPU. Problemet er bare det at dersom jeg kjøper meg hovedkort kommer dette mest sannsynlig til å ha PCI-express... Vil da mitt gamle skjermkort fungere sammen med hovedkortet, eller må jeg virkelig kjøpe alle tre delene samtidig? Og så er det andre veien i tillegg.. dersom jeg kjøper meg nytt graffikkort så vil jeg jo gjerne ha et PCI-E kort siden jeg om kanskje ikke så lenge kjøper meg hovedkort som også bruker PCI-E... What shall I do? Så har jeg enda et spørsmål: Noen som har forslag til et godt hovedkort (gjerne med nforce4) til mellom 1500-2000 kr...? Burde vel få et greit kort for den prisen eller? Endret 13. februar 2005 av Moonscape
ernie_g Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 Kan hvertfall si at AGP skjermkort ikke passer på PCI-e hovedkort
nikhuse Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 Ett AGP kort passer ikke på PCIe..men, det finnes kort som støtter begge deler..Har du en grei maskinvare fra før, så kan du kjøpe ett AGP skjermkort og senere gå over til PCIe og kjøpe full pakke..Skal du ha PCIe nå, foreslår jeg at du kjøper full pakke..
Ernie Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 (endret) PCI-e og AGP er overhode ikke kompatibelt så du har 3 valg hvis du skal kjøpe et hk: - Kjøp et hk og skjermkort som støtter PCI-e (dyreste løsning) - Kjøp et hk som støtter AGP (minimale oppgraderingsmuligheter i forhold til skjermkort) - Kjøp et hk som støtter både AGP og PCI-e (merk: slike hovedkort er dyrere enn de som støtter en av delene) Endret 13. februar 2005 av Ernie.
nikhuse Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 Da er det godt å vite hvilket skjermkort du har fra før..Har du ett dårlig skjermkort er det ikke vits å kjøpe ett HK som støtter begge deler..Dette lønner seg lite..Har du derimot ett skjermkort som er forholdsvis nytt og yter bra kan det være en grei løsning med ett HK som støtter begge deler..
Moonscape Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Skrevet 13. februar 2005 (endret) har et geforce 4 ti 4800SE kort fra før.. altså ikke noe bra. Har planer om å få oppgradert både prosessor, hovedkort og grafikkort, men blir litt mye for meg å punge ut på en gang. Men ser ut til at det er eneste løsning. Noen som har lyst til å sette opp noen forslag, gjerne med pris. Jeg er hvertfall ganske overbevist om at et 6600GT skjermkort passer meg og mine behov. Hva ville dere valgt av hovedkort!? (bruker AMD cpu) m.v.h Moonscape Endret 13. februar 2005 av Moonscape
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå