Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treig pc under og etter spilling...


Anbefalte innlegg

Har en AMD 64 3000+ prosessor (@2,2ghz) og 512mb twinmos ram. Og når jeg skal spille f.eks doom3 eller HL2, så lagger det noe helt latterlig de første 5 minuttene, så løsner det helt...(kjører kun "recomended" på grafikk innstillinger) Og når jeg avslutter store opperasjoner, som f.eks et spill, så er desktop'n helt latterlig treig en god stund... Hva skyldes dette? Har jeg for lite minne? Eller passer ikke minnet prosessoren? Har hørt at amd 64 er kresen på ramen, og at twinmos er spesielt dårlig sammen med en amd 64... Stemmer dette? Eller har jeg et annet problem?? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror nok du bare trenger å sette inn litt mer ram 512ram er ikke så mye

512MB holder i massevis for både Doom 3 og Half Life 2, med mindre trådstarter har masse "jalla-programmer" kjørende i bakgrunnen.

 

Jeg kjører mine standarspørsmål jeg:

Er du sikker på at du er helt fri for spyware/adware og virus?

Har du de nyeste driverne til all maskinvaren din?

Lenke til kommentar

Takk for at du gidder forresten.. =)

Det første jeg innstallerte og oppgraderte etter windows var Norton 05, og jeg har brukt Opera helt fra starten av...så defor tvilte jeg på at det er noe virus eller spyware dritt her...

Norton finner ingen virus... Kjørte Spybot - search and destroy : og den fant 22 adware drit, som den fjerna... Så kan sjekke om det hjalp... ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil prøvd å slå av Norton 2005 før du spiller. Hørt mye om at det sluker ressurser...

Hjelper ikke det, ville jeg sjekka om harddisken er veldig fragmentert (Min datamaskin->C->høyreklikk på Egenskaper->Verktøy->Defragmenter->Analyser). Sjekk partisjoner som Win er på, der pagefile.sys ligger, og der spillet ligger.

 

(Pagefile.sys er fila for virituelt minne...)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Har prøvd å skru av Norton, men det hjalp ikke... Sjekka partisjonene du nevnte, og da får jeg opp en beskjed om at jeg bør defragmentere...! :ermm: Så får vel prøve det da... =) Faen meg bra at 51st state starter snart! =) Må jeg altså defragmentere alle de nevnte partisjonene da? (der spillene, OS og sidevekslings-opplegget er...)

Takk for hjelpen... :thumbup:

Lenke til kommentar

Systemet fungerer mye bedre nå, takk.. <Men det er fortsatt ikke topp... La merke til at etter at jeg avsluttet Doom3, lå doom.exe filen igjen som aktiv i oppgavebehandlingen en god stund, så jeg avsluttet den manuelt... Er det normalt, eller no bug her? (doom har startet å låse seg i noen få sekunder også, forresten.. midt inni gameinga...system temp ligger mellom 30 og 34, og CPU rundt 42...) Har også sjekket oppgavebehandlingen under spilling, for å se om noe annet trekker av CPU'n, men det er det ikke.... Defragmenteringa ble forresten ikke fullført på partisjonen med spill, kan det være grunnen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...