Gå til innhold

cs over 1 adsl...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har koblet opp 2 maskiner til en router som igjen er koblet til adsl modemet...

men vi begge får ikke til å spille samtidig på samme server på CS (Counter strike)

hva kommer det av? det står bare "retrying connection" hvis den ene er innpå fra før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

tror ikke de har egen ip lokalt, derfor blir det konflinkt når modemet skal sende ta imot data og ikke klarer skille mellom de 2 pc`ene dermed klarer bare 1 bruke port 27015 om gangen.

Endret av <Iversen>
Skrevet

hmm.. jaja.

btw: mente ikke at lan game funker men at når man er på "LAN-parties" så funker det..

Skrevet
tror ikke de har egen ip lokalt, derfor blir det konflinkt når modemet skal sende ta imot data og ikke klarer skille mellom de 2 pc`ene dermed klarer bare 1 bruke port 27015 om gangen.

det skal da ikke ha noen verdens ting å si, routeren skiller data som går ut og inn og hvor det skal på mac adresse/ipadresse og ikke portnr? flere kan bruke samme port uten problemer, tenkt bare på webtrafikk? port 80.. dersom en surfer på internett klarer sikkert en til å surfe på internett..

Skrevet (endret)

ehm når jeg har lan hjemme så er det eneste jeg gjør og koble switchen til modeme , det funker smerte fritt alle 5 får joina samme server med deilig ping :)

Endret av Yonaz
Skrevet

Jeg legger en 50-øring på at hver port må være unik.

For å være mer presis:

Ulovlig:

User1 - 100.50.100.50:27015

User2 - 100.50.100.50:27015

Lovlig:

User1 - 100.50.100.50:27015

User2 - 100.50.100.50:27016

Husker jeg ikke helt feil, bruker du oppstartsparameteren "+ port 270xx" på CS for å endre dette.

Skrevet

Hvis begge spiller CS med samme steam account så kan dere ikke spille på nettet eller samme server (er ikke helt sikker). Mulig at dette kan være problemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...