Gå til innhold

Kan MSI anbefales?


Bop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv hatt følgende MSI hk:

Socket A: KT3Ulltra2

Socket 754: MSI7010 (Medion - OEM)

Socket 939. Neo2

 

Har også 2. hånds erfaring med Socket A nForce2.

 

==> Bare positivt.

 

 

Var spes. imponert over KT3U2 kortet (KT333 / VIA) som med BIOS oppdateringer av MSI offisielt støttet Barton 3000+ CPUer (FSB 333 kun, ikke 400FSB).

 

Programmvarene til MSI er jeg ikke kjempebegeistret for (CoreCenter f.esk.), men noen er greie (LiveUpdate3/LiveMonitor).

 

Samt et godt og aktivt forum trekker opp....

 

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Overskriften sier vel det meste, kan MSI anbefales? Noen som har erfaringer med dette? Er det like bra som andre kort på markedet som ABIT,ASUS osv.?

MSI leverer som sine konkurrenter Epox, Abit,Asus,DFI o.s.v meget bra hovedkort. MSI har i det siste blitt en stor hit i nForce3 systemet til socket 939.

MSI er i socket 939 AMD Athlon 64 verdenen, kjent som overklokkerens venn.

 

nForce 4 krabber jo også etter, men det tar bare litt tid før det er skikkelig på markedet ;)

Lenke til kommentar

Har MSI selv og er fornøyd med både hastighet og stabilitet.

Har bygget systemer på ASUS, Gigabyte, Abit og MSI.

Min erfaring er at alle kortene fungerer bra så lenge du gjør tingene riktig og bruker bra komponenter ellers i systemet. Med dette mener jeg at ALLE kan bli plaget med et HK uansett merke. Jeg tror at det som regel skyldes brukelfeil og uerfarenhet. MSI lager bra hardware, og leverer noen brukervennlige løsninger som LiveUpdate og CoreCell/CoreCenter.

Uansett er det vel ikke til å stikke under en stol, at MSI har gjort noen merkelige

krumspring, som WLAN/Blutooth antennen og GF6800 saken nevnt tidligere i denne tråden.

Dette har gjort meg mer skeptisk til MSI, men det skal nevnes at andre produsenter også har gjort slike ting før.

 

Jeg kan godt anbefale MSI da jeg ikke har erfart noe graverende med de MSI produktene jeg har brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...