Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW POLO '97 Får ikke vrid om tenningsnøkkelen.


oblivian

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Ikveld byttet jeg ut stereo-anlegget som sitter i Polo'en til Muttern med et nytt Sony anlegg. Anyway, alt virket greit å spilte som det skulle, pakket sammen og var fornøyd. En time senere skulle jeg ut å kjøre, men nå får jeg ikke vrid om tenningsnøkkelen. Den sitter bom fast. Da jeg satt i stereo-anlegget vridde jeg vel om nøkkelen 2-3 ganger får å teste anlegget. Da virket alt som det skulle...

 

Uansett, kan bytte av stereo-anlegg ha noe med problemet å gjøre? Kan ikke helt skjønne at jeg kan ha rotet til noe med tenningen. Stereo-anlegget brukte helt vanlige ISO tilkoblinger, så det var bare å koble kontakten til det nye anlegget for å si det sånn.

 

Ringte forøvrig NAF og det kom en fyr og så på det. Han mente at det var en mekanisk feil og at låsen/sylinderen må byttes. På sidedørruten står det at det er en elektronisk startsperre på bilen. Jeg kan ikke en dritt om bil som dere sikkert skjønner... El. startsperre... aner ikke hva det er eller hvordan det funker.

 

Vel vel, det jeg lurer på i grunn er om bytte av stereoanlegg kan ha noe med problemet å gjøre, eller er det bare tilfeldigheter? Videre, det at jeg ikke en gang får vridd nøkkelen rundt... Er det en mekanisk vranglås eller kan det ha noe med denne "elektroniske startsperren" å gjøre?

 

Håper på hjelp! Er støkk uten bil!!!

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he, jeg har aldri hørt om det i alle fall, personlig ville jeg prøvd, låsolje, annen nøkkel, mye lirking- så byttet tenningslås...

 

Men det er meg, skal ikke påstå at jeg kjenner til alle bilers tenningslås, så jeg kan dessverre ikke kategorisk utelukke at det finnes låser som ikke kan vris om du fjerner stereo.

 

However syns jeg det høres helt usannsynelig ut, ser heller ikke helt logikken i at bilprodusenter skulle legge arbeid i å lage et system der, bileier hvis han har blitt frastjålet annlegg, ikke skal få startet... :whistle:

Lenke til kommentar

Ja, merkelig er det uansett hva som viser seg å være feil...

 

En annen ting. På låsen der man stikker nøkkelen inn så er det en knott som stikker en kvart cm opp. Hvis jeg trykker inn den knotten så skrur stereo-anlegget seg på. Selv om jeg bare bruker en finger. Skal det være sånn? Er det det ACC greiene?

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
da er det noe feil i tenningen vill jeg tro.

For når du normalt vrir om nøkkelen til radio posisjon, DA skal radioen komme på, men som du sier her, så vidt du trykker på den så kommer radioen på.

Så på meg virker det som om at tenningslåsen er gåen. For det du beskriver skal ikke skje.

Hmm, OK. Men kan det gjøre at jeg ikke får vridd om nøkkelen da tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...