Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en slår seg av etter en stund og lager bæbu lyd


Anbefalte innlegg

Min pc

Hovedkort: Abit nf7-s v2

Ram: Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched

Skjermkort: Radeon 9800 pro

Psu: 500watt

 

He ellers 3harddiska og en dvd rom.

 

Pcen pleie ligga rundt 42-48grader. Viss det er litt varmt å rommet, og jeg spiller et krevende spill, og gradene stiger opp mot 48 og kanskje høyere, hender det ofte at pcen skrur seg av, helt uten videre, og lager en rar treig bææææbuuu lyd. Før hadde jeg en 360 chieftec psu, den ble bare verre og verre, og fikk bæbu lyden oftere og oftere, kjøpte da en ny, men har forsatt samme problem, men ikke like ofte.

 

Noen forslag? har prøvd og kjøre med mitt gamle geforce 4 4200 skjermkort, samme skjer, så skjermkort er ikke problemet..

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet er nok at cpuen blir for varm ja.

 

-har du vifte som er kraftig nok til cpuen?

-har du kjølepasta mellom cpu og vifte?

 

er bios konfigurert slik at pc'en skrur seg av ved f.eks 50grader? tror du kan stille den opp til vertfall 60-70, vet ikke om det er helt bra med en cpu på 50-60grader men.

Lenke til kommentar

biosen står innstilt på og skru seg av på 69, vett hvordan lyden er når biosen seier ifra om at det er for varmt, den lager lyd, men skruer seg ikke av. Cpuen ligger som regel rundt 40-45 grader. Men viss rommet er litt varmt da stiger den opp mot 50, kanskje over, og da skjer det som regel at pcen skruer seg av helt uden videre og lager en treig bæbu lyd. Ja har kjølepasta. Vifta er bra den. Før brukt jeg den orginale cheieftec psuen, men når jeg brukte den skrudde pcen seg av hele tide, same hva temp. Kjøpte ny(500watt), for trodde det var psuen som var ødelagt, det hjalp litt, er ikke så ustabil lenger, men skjer forsatt. Lyden mener jeg kommer fra psuen.

 

Noen må vel ha opplevd liknende? Utroligt plagsomt, er for dyrt å levere hele maskinen inn for reperasjon :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...