Gå til innhold

er det trygt å betale med visa hos Blizzard?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det tryggeste er å handle i butikk. Personlig kommer jeg ikke handle på Blizzard sin internettbutikk.

Hva mener du? Man må jo registrere kredittkort av en eller annen merkelig grunn..

Han tenker på nettbutikken til Blizzard, ikke kontoregistrering.

 

Men er det helt krise kan du jo kjøpe GameCards... første måneden er gratis og GC kommer i begynnelsen av Mars. Problem solved...

Ja, men når du skal lage account. Så må du registrere cc selvom du kommer til å bruke gamecards etter den første gratis måneden er omme... :mad:

Lenke til kommentar
Hvor mye informasjon ligger det på den Visa-kort koden vi må gi ut da? Er jo ingen problem hvis det bare er en kode som viser at jeg har Visa Kort (noe jeg ikke har :p), og ikke noe annet. Eller?

De kan jo misbruke kortet med den infoen de får da.. Så det er jo ikke 100% trygt, men hadde "slått meg løs" og betalt med kredittkort hvis jeg hadde hatt det selv.

Lenke til kommentar
De tror jeg kommer til å misbruke kortet hvis jeg får vite nr. og sånn.. Snakk om tillitt til sønnen sin.. :mad:

Dette kan løses enkelt hvis faren din taster inn kortnummeret første gangen uten ditt tilsyn. Etter det er lagret vil det KUN vises halve nummeret med xxxx innfelt på de 8 (?) siste feltene. Nettopp for å forhindre slik misbruk. Du vil aldri igjen kunne få vite hva som skjuler seg bak disse x'ene.

Lenke til kommentar

Dette hjelper dere sikker ikke. Men jeg oppdaga i dag at jeg har blitt svindla.

Har brukt visa kortet mitt to steder. Det er bettingsiten playit.com og når jeg kjøpte half life 2 via steam.

På bankutskriften står det at firma PAY-COMMS.COM står bak. Vet ikke noe om dette og nettsiden er ganske amatørmessig, så jeg ville nok ha husket den siden.

Tok et raskt søk på google.com og det første som dukket opp var

http://www.stadtaus.com/forum/p-5580.html

For dere som gidder å lese litt der ser dere at jeg ikke er alene om denne saken.

Beløpet som er trukket fra min konto er de samme som trådstarters. Ikke rare greiene, men likevel surt.

 

Hadde vært "moro" å høre om andre hw.no forum folk har vært borti det samme som dette her.

 

Hilsen en som ikke slutter med visa på nett :D

Lenke til kommentar

Handlet hl2 over steam jeg og og ble ikke trukket mer en jeg skulle. Kommer nok til å bruke visaen min over nett i alle fremtid. The future takes VISA! :love:

 

Og som folk er inne på her, firmaer som tjener penger på MMORPG´er svindler deg ikke for pengene dine. Har selv spilt flere MMORPG spill og aldri blitt trukket mer en jeg skulle! :w00t:

Endret av Hoel
Lenke til kommentar
------

Hilsen en som ikke slutter med visa på nett :D

Å handle på nettet av "mindre synlige" firmaer er noe jeg styrer unna. Vet jo aldri hvaslags snusk som kan lure seg bak. Men å bruke VISA på kjente online spill føler jeg meg rimelig trygg på. Og så synlig og representert Blizzard er på nettet kan du føle deg trygg hos dem. Blir du snytt via betalingssystemet på WoW, eller et annet mmorpg for den saks skyld, kan du enkelt lage et oppstyr uten like.

Lenke til kommentar
Dette hjelper dere sikker ikke. Men jeg oppdaga i dag at jeg har blitt svindla.

Har brukt visa kortet mitt to steder. Det er bettingsiten playit.com og når jeg kjøpte half life 2 via steam.

På bankutskriften står det at firma PAY-COMMS.COM står bak. Vet ikke noe om dette og nettsiden er ganske amatørmessig, så jeg ville nok ha husket den siden.

Tok et raskt søk på google.com og det første som dukket opp var

http://www.stadtaus.com/forum/p-5580.html

For dere som gidder å lese litt der ser dere at jeg ikke er alene om denne saken.

Beløpet som er trukket fra min konto er de samme som trådstarters. Ikke rare greiene, men likevel surt.

 

Hadde vært "moro" å høre om andre hw.no forum folk har vært borti det samme som dette her.

 

Hilsen en som ikke slutter med visa på nett :D

Moderaaatooor! Kan du slette denne :p

 

Ja, skal ta en siste runde med pappa i kveld. Kommer tilbake og informerer dere om hvordan det gikk ;)

Lenke til kommentar

For dere som bruker Visa (som nok er de fleste) så er dere 100% forsikret mot snusk på nettet. Dersom du betaler med visa kortet på nettet, og du senere får problemer så er det bare å si fra til banken så ordner de opp og du får penga tilbake. Alt du trenger å si er at du er helt sikker på at det hverken er deg eller noen i din familie som er skyld i det forsvunne beløpet. Og nei, jeg oppfordrer ikke til å lyve, de kan tross alt sjekke ip-logger osv.

 

Forøvrig, som alle andre sier Blizzard er en seriøs aktør som man ikke trenger være redd for.

 

Btw, du *må* jo ikke bruke kort. Du kan jo kjøpe gamecard i de fleste spill-sjapper i begynnelsen av mars, blir ingen praktisk forskjell bortsett fra at du må ut av stuedøra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...