enden Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Jeg har en haug med ulike videofiler i ulikt format liggende på disk, som jeg gjerne skulle hevet over på en DVD eller 30, med en enkel meny for navigering. Problemet er at disse videoklippene er komprimert med ulike codec-er (mye mpeg 4). Jeg kan selvfølgelig finne meg programvare for å dekode de til vob-filer for så å brenne disse, men jeg har hverken tid eller lyst. Finnes det programvare der ute, som med enkle håndgrep kan løse problemet mitt - lage stuevennlige DVD-er av diverse videoformater ved hjelp av drag'n drop + la meg snekre sammen en enkel meny til disse? Det er, som alltid, en fordel om dette er freeware, men jeg er villig til å betale for programvare også, dersom det er nødvendig.
Bruun Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Mener du at de skal kunne spilles av i en standard DVD-spiller eller med en DivX-spiller?
enden Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Skrevet 10. februar 2005 De skal kunne spilles i en vanlig stue-DVD-spiller ja.
Bruun Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Da må vel alle være i MPEG1/2 codec tror jeg. Problemet er at når en film blir konvertert til dette formatet blir filen umåtelig stor (av egen erfaring, men nå har jeg kun sammenlignet med det å lage VCD'er). Programmer finnes det hauger av, og de beste finner du nok på Videohelp.com
enden Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Skrevet 10. februar 2005 Fant et genialt lite program som heter Xilisoft Video Converter. Det kan endre nesten alle formater til nesten alle formater. Kvaliteten er jeg usikker på enda, men det så greit ut. Da var det bare å få smekket vob.filene på en DVD med en søt meny
Bruun Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Har selv noen filmer ( ca 200 ) som jeg kunne tenke meg å gjøre det samme med. Blir spennende å se hvor mange jeg får inn på 1 DVD.
marcus Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 dvd santa er bra hvis du vil gjøre om fra divx til dvd.
Demantios Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 TMPGEnc er bra til å lage dvd fra mpg/mpeg. der kan du også lage menyer.
Bruun Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 (endret) Programmer var raskt og godt det, men 1 XviD film ble 3 GB stor.. Og størrelseformatet var litt rart; filmen ble høyere oppover enn bortover. Skulle likt å ha den i widescreen Edit: Ah, fant ut hvordan Endret 11. februar 2005 av Thompzen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå