Gå til innhold

Komplett.no - Landets dårligste returavdeling?


Anbefalte innlegg

Denne butikken børr du styre unna. Jeg har vært trofast kunde i over 3 år og har handlet datautstyr for flere titals tusen. Men når jeg var uheldig og fikk en vare som ikke virket som den skulle, da var problemene mange. Jeg sa at jeg trodde det var harddiskene som var defekte, dem sa at det var hovedkortet..

 

Ergo jeg returnerte 1 hovedkort og 2 harddisker. Dem sa jeg skulle pakke dem forsiktig med bobleplast o.l. og sende til dem med RMA nr osv.

 

Gikk ikke lang tid før problemene kom.. Først brukte dem nesten 3 uker på å behandle min retursak, så når dem endelig kom til den, da gadd dem ikke å sjekke om varene var defekte engang, pga dem mente at dem ikke var "forsvarlig pakket", selv om jeg brukte deres "oppskrift" på å pakke pakken. Dem hadde allerede returnert pakken til sender, og skrev at all garanti for desse produktene er nå herved gått ut.

 

Så nå sitter jeg her.. med defekte harddisker og/eller hovedkort.. uten noen form for garanti.. Dette er IKKE god kundeservice! Mer arrogante kundebehandlere skal man lete lenge etter. Mottoet "Komplett.no har alltid rett, til det motsatte er bevist", kjører dem fullt ut, og ler av deg når du sier at dette er ikke bra nok.

 

Saken er nå sendt over til forbrukerrådet, som forøvrig sa at dem hadde mottatt nærmere 200 klager på Komplett.no bare siste uken. Det sier litt om hva Komplett.no står for.

 

Som nevnt tidligere, alle webshop'er er gode så lenge man ikke er uheldige å får mangelfulle varer. Da finner man ut om dem er noe å satse på eller ikke.

 

Min oppfordring er, ikke handle hos Komplett.no.

Har mye bedre erfaring med kundeservicen til f.eks. PSData.no og NetShop.no

 

mvh.

fjt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer dette så er det urovekkende for komplett. Det er selvsagt veldig viktig å pakke varene riktig når man sender dem i retur med tanke på statisk elektrisitet og at varen skal kunne være godt beskyttet.

 

Tviler heller ikke på at det kan komme mye rart fram til komplett også , harddisker pakket i poser med frimerker på og adressen påskrevet med tusj etc...

Lenke til kommentar

Trodde ærlig talt Komplett.no var seriøse nok til å ta retursendinger på alvor..

 

dem mister mye kunder på slike ting som dette..

 

At forbrukerrådet forteller at dem ser på Komplett som useriøse, og har fått inn nesten 200 klager bare siste uken, sier litt..

 

menmen... håper på positiv løsning..

 

3500kr er kjedelig tap.. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har hatt returer til Komplett uten noen som helst problemer.

Henger meg på denne...

Har heller aldri hatt problem med returer...eller kundeservice...så langt...

Trådstarter:

Det gir ikke ett særlig godt inntrykk å "buse inn" i forumet.. med null i "postcount" og slenge ut "eddder og galle" fordi du føler deg dårlig behandlet i en retursak..

Jeg noterer også at du kommer med påstander som inntil videre må sees som ett rent partsinnlegg, men takker likevel for ditt bidrag...

Dersom dette er en trend fra Komplett og de(eller andre) ikke kan komme med en annen vinkling i denne saken.. så ser det jo unektlelig ikke pent ut...for Komplett..

Lenke til kommentar
TL1000S Skrevet 09/02/2005 : 23:16
Det gir ikke ett særlig godt inntrykk å "buse inn" i forumet.. med null i "postcount" og slenge ut "eddder og galle" fordi du føler deg dårlig behandlet i en retursak..

har vi ikke blitt enige om at postcounten ikke skal ha noe å si :hmm: Endret av fenris1979
Lenke til kommentar

totalt useriøse kan jeg ikke selv kalle dem..

 

har gode erfaring med dem før dette, men kan man få dårlige erfaringer så lenge produktene holder mål? er når dem ikke gjør det, at problemene kommer.

 

Angående at jeg er ny i forum. Er det grunn nok til at min tråd er useriøs?

Lenke til kommentar

Jeg har også merket det samme. Har vært kunde i ca 4 år og har tidligere vært kjempefornøyd.

Fikk et problem med et hovedkort og ville bruke min reklamasjonsrett. Det var ikke mange hundre lapper det deide seg om for å få et erstattningskort, men de lagde et skikkelig sirkus. Tilslutt måtte eg også kontakte forbrukerrådet.

Nei takke seg til Netshop, håper aldri de vokser seg store og arrogante...

 

Mr Lurel

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
TL1000S Skrevet 09/02/2005 : 23:16
Det gir ikke ett særlig godt inntrykk å "buse inn" i forumet.. med null i "postcount" og slenge ut "eddder og galle" fordi du føler deg dårlig behandlet i en retursak..

har vi ikke blitt enige om at postcounten ikke skal ha noe å si :hmm:

Hmmm.. det har jeg i tilfelle ikke fått med meg..

Uansett vil jeg nok alltid være litt skeptisk i slike tilfelle... men jeg leser jo likevel og noterer meg aktiviteten i slike tråder.. Kan jo være noe man bør følge med på...:)

Lenke til kommentar

Skal ikke si noe om akkurat denne saken, vet ikke nok om den.

 

At Forbrukerrådet har fått inn mange klager på Komplett ser jeg ikke på som rart i det hele tatt. Komplett er blitt utrolig store, og har derfor utrolig mange kunder. At noen kunder ikke er fornøyde (og derfor klager) er helt naturlig. Dere må huske at 200 klager ikke nødvendigvis betyr 200 rettmessige klager. Mange kunder (gjelder ikke bare databutikker) klarer ikke å innse at de selv faktisk har gjort noe galt, og at det ikke er butikken som er skyld i problemet.

Noen klager er nok godt begrunnet, men tviler på at et flertall av de er det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
totalt useriøse kan jeg ikke selv kalle dem..

 

har gode erfaring med dem før dette, men kan man få dårlige erfaringer så lenge produktene holder mål? er når dem ikke gjør det, at problemene kommer.

 

Angående at jeg er ny i forum. Er det grunn nok til at min tråd er useriøs?

Nei.. jeg sier bare at en slik start i forumet gir meg et noe dårlig førsteinntrykk...

Jeg velger likevel å følge med på slik tråder.. da alle tilbakemeldinger på erfaringer med Webshops er av det gode...

:thumbup:

Lenke til kommentar

200 på en uke er da i meste laget uansett...

 

da snakker vi skriftlige klager til tvisteutvalget.. ikke sure klagere pr tlf.

 

men dette er noe Komplett børr ta innover seg og gjøre noe med. Dem har da ingenting å tjene på at så mange er missfornøyde?

 

bare ved å gi kundebehandlerne en smekk, så hadde 50% ikke klagd. Det er dem som skaper irritasjonen. Dem er arrogante og jobber ikke akkurat etter "kunder har alltid rett"-prinsippet for å si det mildt. referer til trådåpning.

 

Les i erfaringene på webshopguiden er på HW.no, er mange som har bemerket akkurat denne returavdelingen til Komplett.no

 

Det er noe dem børr merke seg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...