parob Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Har fått et problem på min Fujitsu-Siemens Amilo Pro V2000 laptop. Den har fungert ypperlig i 3-4 måneder, men nå har plutselig DVD-spilleren begynt å oppføre seg rart. Den spiller fint DVD-filmer, alt er som det skal være. Men nå vil den ikke lengre spille CD-Rom plater eller musikk CD'er. Hvis jeg setter inn en CD-Rom så forsøker den liksom å lese innholdet hele tiden, men kommer ingen vei. Det fører til at maskinen henger mens det pågår, og jeg må bare ta CD'en ut igjen for å få den til å løse opp. Jeg får ikke opp innholdet på CD'en i det hele tatt. Spilleren er en QSI DVDRW - standard type i en slik Amilo Pro. Det finnes ingen nyere drivere enn den jeg har, og jeg har forsøkt å fjerne spilleren og la XP installere den på nytt uten at det hjalp. Har noen vært borti noe lignende, med en spiller som spiller DVD'er men ikke CD'er? Skal ringe Fujitsu-Siemens support ikveld, men tenkte jeg skulle forhøre meg her først.
KompleX Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Snålt det her... Har akkurat det samme problemet (med en annen spiller), bortsett fra at min spiller CD'r og CD-RW', men ikke DVD. Har formatert, innstalert spillern på nytt, lastet ned alle mulige codecer, til ingen nytte. PC'n oppfører seg på samme måte som din.
larsli Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 De fleste DVD-spillere har to forskjellige lasere som leser DVD og CD (2 pickup'er). Det kan være at CD pickup'en er ødelagt.
Razorhead Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Har nøyaktig samme problem, min CL1557 begynte med at den ikke kunne lese eller skrive DVD . Har prøvd alt utenom å fysisk fjerne spilleren fra maskinen. Har også prøvd flere ny firmware oppdateringer til QSI DVDRW uten hell. Eneste som er skjedd er at cd-spilleren også har sluttet og virke!!!!!! Hadde vært veeeeldig fint om noen kunne hjelpe med dette før maskinen går i søppla!
parob Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Skrevet 17. februar 2005 For å svare på mitt eget innlegg her så forsøkte Fujitsu-Siemens support først med å sende meg en firmware oppdatering til spilleren, men det hjalp ikke. I går ble derimot pc'en hentet på hente-/bringe-garantien og er vel på verksted idag. Får den vel tilbake ganske snart med ny DVD/CD-spiller tenker jeg... Hadde ikke trengt å ta så lang tid som det har gjort fra min opprinnelige posting, men jeg har vært bortreist med jobben og derfor fikk jeg ikke meldt inn garantisaken før begynnelsen av denne uka.
de_icer Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Razorhead: Har samme problemet med min 1557, har sluttet å kjenne igjen dvd-plater - qsi sdw 082.. lager tikkelyder når jeg gir den en plate. orker ikke installere windows på nytt, dette må vel være en hardware feil...? har fått returnummer av butikken, og sender spilleren i retur i morra.
YokiShoki Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Har dere sjekket etter for dritt og støv på leser hodet?
Razorhead Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Som sagt, jeg har prøvd det meste! Kan ikke installere win på nytt heller siden jeg ikke får bootet fra cd Har prøvd både software og firmware oppdateringer men ingenting hjelper. Ska pakke skiten ned å sende den tilbake for feilretting.. arg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå