DrErling Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 (endret) Har 2600 linja fra nextgentel på privatabonnement. Fra netopia routeren går det cat5 til en D-Link 8 ports svitsj og derfra til en kombinert trådløs router/svitsj fra Linksys. Tilkoblet linksys routeren står htpcen som jeg ser web-tv fra. Det skjer ufattelig ofte under en web-tv session at bildet fryser, ofte at lyden fortsetter en liten stund for så at denne også detter ut. Så er det ny buffring 0-100% før video vises igjen. Dette er utrolig irriterende! Tenkte først at det kunne være intert problemet var, så jeg koblet fra alle andre maskiner som står på nettverket og testet. Ingen forskjell, ergo ingen andre maskiner stjeler ressurser på nettverket. Prøvde så å koble pcen rett i netopia routeren slik at signalet ikke går innom noenting på mitt lokalnett. maskinen jeg ser web-tv på er up to date med 1gigg minne, p4 3.0ghz og 3com NIC med omtrent 0% cpu belastning under bruk. Jeg har prøvd traceroute mot tv2, men hverken ping eller traceroute gir svar. Får timeout. Regner med det har dissablet svar på slike forespørsler? Kjørte ping og traceroute til nextgentel.no og da ligger jeg på 32-35 i ping og passerer 8 lokasjoner før jeg "når frem". Har noen noe tips til hva jeg evt kan gjøre eller forlange? EDIT: Har oppgradert netopia routeren til siste firmware (8.3.3r1). Har også testet med en annen maskin. Samme problem. Firmwaren på Linksysen er også up to date, samme med drivere på pcene brukt. DrE Endret 8. februar 2005 av DrErling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå