Gå til innhold

Boote ifra en pci SATA kontroller


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har et problem. Jeg har kjøpt en sata raptor 10000 rpm hdd. Hket mitt støtter ikke sata så jeg kjøpte en sata kontroller for å fiske dette.

 

Men problemet er at ETTER jeg har instalert sata disken, dvs ordnet det med floppy osv, får jeg ikke bootet ifra sata kontrolleren. Den kommer ikke opp med mindre jeg har min gamle ide disk koblet til.

 

Hvis jeg har ide disken koblet til kommer det opp to windows instalasjoner som jeg kan velge mellom. Hvis jeg kobler ut ide disken prøver den å boote ifra div ting på hket men den starter aldri ifra sata kontrolleren. Har prøvd å google litt på det men fant ingenting foreløpig.

 

Noen som vet om en fiks?

 

Jeg har et nforce2 hk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde de samme problemene med min sata kontroller. Min var derimot integrert på mitt nf2 hk.

 

Har du passet på å koble fra ide disken når du instalerer operativsystem? Når jeg skulle instalere xp ble ikke sata-disken c, men den første tilgjengelig etter ide-disken.

 

Jeg fikk ikke boote på sata før jeg hadde valgt scsi som første boot device, og derretter sata før scsi.

Endret av kimtsen
Lenke til kommentar

Har satt den til å boote ifra SCSI i biosen ja :( men funket dårlig.

 

Har prøvd alt ifra å boote ifra alle mulige alternativer, cd floppy scsi osv, til å fjerne alle alternativer slik at den kansje ville prøve å finne hdden av seg selv.

 

Men det ender bare med at hket prøver å boote ifra netverk som en siste mulighet.

 

 

edit: jeg hadde i ide disken når jeg instalerte windows på sata disken. Men trodde dette ikke skulle ha noe å si?

Endret av Frederik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...