Gå til innhold

Hvilket tilbud skal eg velge?


Holzta

Anbefalte innlegg

Hei folkens..

 

Eg og 2 kompiser skal kjøpe ny bærbar har mottatt noen tilbud,og lurer på hvilke tilbud dere ville valgt? :hmm:

 

Eventuelt om dere vil anbefale noen andre maskiner/levrandører?

Maxprisen bør ikke være noe særlig mer en 13000,-

Skal brukes hovedsaklig til spilling og skolebruk.

 

Ps.har en cl1557 fra før så denne typen er uaktuell

 

 

Tilbud 1: Netshop

 

Netshop CL56 "bygg din egen bærbar" 15" ATI 9700 m/128MB, 56K,10/100

1 stk. CL56 barebone bærbar PC m/ATI 9700-128 15" SXGA+, 10/100, 56K, FW,

DVD+/- RW

CPU 735 1,7GHz FSB400 2MB CACHE BOXED "Dothan"

Minne 1 Kingston 512MB 400 MHz (PC3200) SODIMM DDR Non-ECC SODIMM Minne 2 Kingston 512MB 400 MHz (PC3200) SODIMM DDR Non-ECC SODIMM

Western Digital 80GB IDE ATA/100 2,5" Scorpio 8MB cache 5400RPM

Operativsystem Ingen

Intel Wireless LAN Mini PCI Card 54MBPs

 

Ordinærpris: 13112 inkl.mva

Tilbudspris : 12500 inkl.mva

 

Tilbud 2 : Whitebox

Basis oppsett 15.4" WSXGA (1680 X 1050) Display

Intel Centrino 1.7GHz

512MB DDR RAM 400mhz

ATI Radeon 9700 with 256MB Video Ram

60GB(5400RPM)Harddisk

Trådløs 802.11g/b Minipci

 

 

Ordinærpris : 13375,- Inkl.mva

TilbudsPris : 13125,- Inkl.mva + Gratis Oppgradering til 8X dualM DVD-brenner

 

 

Sendte også mail til itbutikken for tilbud om 3stk vega/mybook 259

Men hær var det nesten ingenting å hente(cirka en hundrings pr maskin). :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter brukernes egne erfaringer med de to ulike leverandørene, så må jeg bare henge meg på de andre i denne tråden og si at du bør gå for Netshop.

- Har ikke selv handlet fra noen av de to nevnte, men ut fra det jeg leser hadde jeg ikke vært i tvil om at Netshop ville blitt mitt valg.

Lenke til kommentar

Ser ut til at det blir netshop ja virker som mer maskin for pengene der + at det virker mer trygt å handle der.

 

selv om en cl25 frister.(men leste det var dårlig 3d ytelse på denne maskinen)

 

Hvordan er cl56 ytelsesmessig? :hmm:

Er det mulig å overklokke den noe særlig?

 

ser at folka med ferrari maskiner får ca 1000 mer i 3dmark 03, dette er jo ganske mye forskjell.

 

MrBlueJack Skrevet 08/02/2005 : 05:52

[ QUOTE]

Søk på Whitebox her på forumet og les. Hadde jeg vært deg så hadde jeg valgt å kjøpe fra Netshop.

 

 

Har lest om whitebox på forumet å blir litt skeptisk, selv om eg har handlet der før å flere av kompisene mine har maskiner derfra og er fornøgde.

Endret av Holzta
Lenke til kommentar

Jeg bare har litt problemer med å forstå hvorfor alle har så mye i mot Whitebox, fortell meg noen andre som får reparert pc'en din i løpet av 1 eller 2 uker (stort sett i allefall).

 

CL56 er en gammel maskin, den er borti 1-2 år nå, cl25 er helt ny. Og er vanvittig mye stiligere i design, så hvis du skal ha en laptop å brife med så ville jeg helt klart valgt cl25. Du må ikke alltid høre bare folk som klager er det noen som i det hele tatt omtrent gidder å publisere positive ting om et firma ? Neida. Bare skittkasting hele tida, for meg er det merkelig. Har alle de folka som klager å syter om Whitebox, kjøpt pc sjølv eller er det bare noen "tullinger" som egentlig ikke veit hva de snakker om??? Jeg har selv hatt både en cl5 og nå en cl25 fra whitebox, og er strålende fornøyd med maskina. Whitebox har litt å gjøre når det gjelder support, men må du vente litt lenge så får du veldig ofte et plaster på såret.

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...