Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken patch-kabel til Gbit nettverk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høh? Tror ikke den stemmer..Hvor fant du den tabellen? Forøvrig vil nok Cat5E holde greit ja :)

Fant den på en eller annen engelsk side... er ikke sikkert det stemmer, men cat5e holder massevis, så forresten at komplett har et tilbud med 5 ports gb-switch + 2 gbits nettverkskort til ca. 800 kr, det er et bra tilbud det! :)

Lenke til kommentar

Tror definitivt ikke denne tabellen har noe med kabellengder å gjøre, tror heller den gjelder Mb-hastighet: Cat5=100Mbits, Cat5e=350Mbits, Cat6=550/1000Mbits, Cat7=700/1000Mbits (og 1000Mbits=Gigabit, naturligvis...)

 

Ingen av de stedene det er linket til skriver at det er snakk om meter (selv om m -_liten_ m- er SI-forkortelsen for meter) -jeg er rimelig sikker på at det er snakk om Megabits (Mb) hvor en wannabe-nerd har sløyfet b'en av en ukjent årsak...

 

At nøyaktig (helt ordrett på to av sidene!) den samme uklare informasjonen finnes på flere nettsteder/forum er uansett ikke noe bevis på hvordan den skal tolkes...

Les heller om kabellengder her: http://www.theheadwaters.com/cables/faq.htm#5

 

Hvis noen mot formodning har klart å få til et fungerende nettverk over 1000m Cat7-kabel, skal jeg revurdere min tolkning av tabellen! :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...