Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med det trådløse nettverket!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har ADSL, og hver gang jeg logger på internett får jeg opp sånn oppkoblingsboks-ting. Nå har jeg skaffet meg router, og prøver fortvilet å opprette trådløst nettverk. Har prøvd å følge denne guiden, men det stoppet opp et eller annet sted. Tror det var rundt dynamisk ip-adresse et sted :)

Problemstillingen min er: Jeg har koblet alle ledninger riktig, og maskinen min finner default, som nettverket ble kalt. Men internett, nei det kommer jeg ikke inn på. Klarer ikke å koble til med den oppkoblingsboksen nå som jeg er koblet opp via routeren. Kobler jeg fra alt og tar ledningen direkte fra modemet virker internett finfint. Synes det er så rart at jeg ikke kan koble til bare fordi jeg har gjort det gjennom routeren...:) Har forresten en switch, og gjennom den går det også fint, så jeg regner med at det er en eller annen innstilling jeg har tuklet med angående routeren. Hva kan dette være? Og enda et spørsmål, skal jeg koble opp med oppkoblingsboksen selv når jeg bruker trådløst? Har hørt noe om at man kan la routeren være koblet til 24/7 så jeg ikke trenger å gjøre det samme hver gang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja...kan jo skrive inn hva det står på PPPoE:

Use Name *fylt ut*

Password: ***********************

Retype password: *********************

Service Name (Optional):

IP Address: 0.0.0.0

Primary DNS Address: 0.0.0.0

Secondary DNS Address: 0.0.0.0

Maximum Idle Time: 0 minutes

MTU: 1492

Auto-reconnect: Huket av for "Auto-reconnect"

:blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...