Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT med min private ruter


Anbefalte innlegg

Hei! Er det mulig å ha ADSL fra NGT, og samtidig bruke min egen ruter? I så fall, hvilke instillinger må til i ruter'n for at alt skal fungere. Har en SMC ruter av typen: SMC7004VBR. Har ivertfall web grensesnitt, så det ville i så fall gjort ting enklere for meg iht å endre instillinger osv.

 

Det eg spør om (konkret):

#1 Kan eg bruke min egen ruter i lag med NGT adsl?

 

#2 Hvilke instillinger (forwards, dns, osv) må legges inn for at dette skal gå (fint med en liste)?

 

På forhand takk!

 

Meg

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Et annet spørsmål? Går det an å skifte nick? Fikk dette da eg var ung/dum/naiv, og likte Metallica.... :no: (av cover sangen Blitzkreig). Så derfor, nei, eg er ikke nazi, eg har bare et utrulig teit nick! (som eg gjerne vil skifte ut)

----------------------------------------------------------------------------------------------

"No disrespect" til Metallica fans, mener bare at eg ikke synest det er kult å ha et nazi nick, og da eg var mindre, virket navnet på en metallica "sang" fristende....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Takker chrisege, har sendt mail no. Så da bør det gå i orden.

 

Er det nokon som har prøvd å bruke egen ruter med NGT adsl? Var det i så fall masse arbeid?

 

I verste fall om min egen slår seg vrang, kan eg bare resette NGT sin og så er alt i orden, så det med "support" er ikkje så aktuelt for meg. Skal alltid gå seg til :)

Lenke til kommentar

Ingen problemer med egen ruter bak NGT ruter. Cat 5 kabel fra Lan i NGT til WAN i SMC. Deretter setter du statisk IP adresse til f.eks. 10.0.0.10 og gateway til 10.0.0.1 i WAN oppsett på SMC, DNS til 10.0.0.1 eller 217.13.4.24 (NGT DNS) og subnet til 255.255.255.0.

 

Skal du forwarde porter må dette gjøres i begge rutere, først NAT`er du alle porter du ønsker å forwarde i NGT ruter til den statiske IP adresse du har gitt SMC ruter (10.0.0.10 i mitt eksempel). Så NAT`er du videre i SMC ruter til lokale 192.168.2.XX adresser , husk å gi de brukere som trenger NAT fra SMC en fast IP adresse.

 

Denne linken hjelper deg med SMC ruteren.

Endret av Chrian
Lenke til kommentar

Supert Chrian, takker!

 

Skal NGT ruter'n og SMC'n min begge ha 255.255.255.0 subnet? (Sikkert logisk, men... er man blank så...) :)

 

Eller bare i ruter"2" (min egen som står bak ngt sin)?

 

Tror eg skjønnte hva du mente ca!

Var fin den der portforward linken! Skal nok komme i mål til slutt!

 

Noen som har egen ruter direkte mot nettet, og ikke bak den andre?

 

Tror kanskje eg går for Chrian sin løsning....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...