blackops Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Hei Eg har aldri spelt mmorpg (riktig forkorting?) og lurer derfor på korleis det er med internetthastighet i slike spill. Er det slik at det er områder som kan bli laggy uansett linje du selv sitter på eller får du det smooth over alt med fet linje? Har sjølv meir enn god nok linje så bare lurer. (100Mbit Uninett linje) Gleder meg forresten heilt sinnsykt til Fredag 11. WoW
Sheel Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Nei, alle MMORPG spill er server-basert, noe som betyr at alt blir lastet og lagret fra og på èn/flere server/servere. Dette vil også bety at det ikke vil oppstå mer latency (lagg, kall det hva du vil.) når du kommer inn på visse områder, derimot hardware lagg (FPS) vil du merke litt til, f.eks at du hakker bortover i store kamper. Jeg ville tro at en 1mbit linje vil holde hvis du er av den kresne typen, jeg har 1024/256 kbit/s og pingen min ligger som oftest rundt 90-120 i ms (millisekunder, 90ms = 0.9 sekunders lagg, tiden du "henger etter" alt annet.). Håper du skjønner mer nå.
tacomodo Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 HeiEg har aldri spelt mmorpg (riktig forkorting?) og lurer derfor på korleis det er med internetthastighet i slike spill. Er det slik at det er områder som kan bli laggy uansett linje du selv sitter på eller får du det smooth over alt med fet linje? Har sjølv meir enn god nok linje så bare lurer. (100Mbit Uninett linje) Gleder meg forresten heilt sinnsykt til Fredag 11. WoW Ja, visse områder kan lagge uansett hva slags maskin/linje du har. Det kommer helt ann på serverne man spiller på. Er det raid med et par hundre folk så hender det også at hele servern kræsjer (servern for den zonen e.l. vel og merke)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå