<BøNilzen> Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Skrevet 23. februar 2005 Takk for tipset. Ja, pappa har en windows-maskin som han stadig klager over at har masse spyware o.l. Får prøve å ordne opp i dette.
phatsam Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 For å kjøre spill må du bruke versjonen av Wine som er beregnet for spill. Den kan du enten kjøpe, eller laste ned i en litt redusert CVS-versjon. MÅ ikke, men BØR. Mange spill fungerer utmerket med 'bare' Wine.
<BøNilzen> Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 Der var oppkoblingen fullt åpnet igjen Takk for tipset objorkum Men uansett, nå vil den ha et CVS-passord. Hvor får jeg tak i det? Er det noe jeg må kjøpe? Den sier : Password is probably (masse rare tall og bokstaver) Jeg har prøvd å skrive inn det den sier, men det får jeg feil på..
kyrsjo Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Morsomt... Jeg hadde en eller annen IIS server som stadig gjorde et forsøk på å exploite apache'n min med en IIS WebDaw exploit.... Gjorde ikke så mye annet enn stygge logger -> mail til [email protected] -> sparket av nettet med ordre om FIKS!!! -> pålogget igjen -> stygge logger -> mail osv. Dette var en og samme burk/IP.
<BøNilzen> Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 passordet var cvs ja ! Men den vil ikke kjøre make. psi, teb, attr og main_thread er 'undecleared' Sannsynligvis noen biblioteker som ikke er installert. Har installert alt av winelib og winelib-dev (eller hva det het) men det hjalp ikke.
<BøNilzen> Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Skrevet 26. februar 2005 Ingen som vet hva som kan være galt? Når jeg kikket litt nermere kan det heller virke som en bug i gcc. Dette er feilmeldingen. make[3]: Entering directory `/root/.WineCVS/sources/winex310/winex/scheduler' gcc -c -I. -I. -I../include -I../include -g -O2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -fno-keep-static-consts -D__int8=char -D__int16=short -D__int32=int "-D__int64=long long" -fPIC -D__WINE__ -DBINDIR="\"/usr/lib/winex310/bin\"" -DUSE_PTHREADS -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -o process.o process.c process.c: In function `PROCESS_InitWine': process.c:611: parse error before `main_thread' process.c:616: `psi' undeclared (first use in this function) process.c:616: (Each undeclared identifier is reported only once process.c:616: for each function it appears in.) process.c:616: `teb' undeclared (first use in this function) process.c:619: `attr' undeclared (first use in this function) process.c:644: `main_thread' undeclared (first use in this function) process.c: In function `fork_and_exec': process.c:1044: warning: initialization discards qualifiers from pointer target type process.c:1052: warning: unused variable `i' make[3]: *** [process.o] Error 1 make[3]: Leaving directory `/root/.WineCVS/sources/winex310/winex/scheduler' make[2]: *** [../../scheduler/scheduler.o] Error 2 make[2]: Leaving directory `/root/.WineCVS/sources/winex310/winex/dlls/ntdll' make[1]: *** [ntdll/libntdll.so] Error 2 make[1]: Leaving directory `/root/.WineCVS/sources/winex310/winex/dlls' make: *** [dlls] Error 2 #ifdef USE_PTHREADS // Linje 610 pthread_t main_thread; // Parse error? Hvor da? struct pthread_startup_info psi; //Linje 612, psi blir satt opp pthread_attr_t attr; TEB* teb = NtCurrentTeb(); psi.teb = teb; //psi undecleared ? Det blir den jo på 612, og den virker på neste linje... psi.old_unix_tid = wine_gettid(); CHECK_ERR( pthread_attr_init(&attr) ); //Linje 619, attr undecleared? det går jo greit på linje 621 CHECK_ERR( pthread_attr_setdetachstate(&attr,PTHREAD_CREATE_DETACHED) ); //Linje 621 Jeg ser ikke hvor gcc finner feilene..
Thlom Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Se her: http://www.linux-gamers.net/modules/wfsect...hp?articleid=45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå